قول پوتین برای پیگیری ایده ایجاد مراکز ادبیات دوستانه در کشورهای ساحلی دریای خزر

رئیس جمهور روسیه ایده ایجاد مراکز ادبیات دوستانه در کشورهای ساحلی دریای خزر را خوب و بشردوستانه خواند و قول داد که آن را پیگیری کند
به گزارش وستی پرس، 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه طی ویدئوکنفرانسی که در جشنواره برندگان معلم سال روسیه 2023 شرکت کرد ایده ایجاد مراکز ادبیات دوستانه در کشورهای ساحلی دریای خزر را که توسط یکی از معلمان حاضر در جلسه مطرح شد خوب و بشردوستانه خواند.

رئیس جمهور روسیه افزود: "ایده بسیار خوب، مشخص، قابل درک و بقدری بشردوستانه است که حتی تصور نمی کنم کسی با آن مخالف باشد. ایده بسیار مفیدی است".

طی جلسه برندگان جشنواره معلم سال روسیه که رئیس جمهور این کشور بصورت ویدئوکنفرانس در آن شرکت کرد آندری ژوربین، معلمی از شهر آستراخان ضمن تشریح تجربه خود در خصوص آشنایی با ادبیات کشورهای مختلف من جمله ایران گفت: "پیشنهاد می کنم در آستراخان و شهرهای در آذربایجان، ایران، ترکمنستان و قزاقستان مراکز ادبیات دوستانه ایجاد شود که به ایجاد پل‌های ارتباط فرهنگی از طریق دریای خزر بپردازند".

رئیس جمهور روسیه بلافاصله به این پیشنهاد واکنش نشان داد و گقت: "آقای آندری ایده بسیار خوبی است".

پوتین افزود: "من از وزارت امور خارجه و دیگر همکاران در دولت و حتی دفتر ریاست جمهوری خواهم خواست تا این موضوع را پیگیری کنند".

شناسه: 4087