اختصاصی

موضوع ایران بخش مهم همایش کسب و کار در روسیه

به موازات تشدید روابط بین روسیه و غرب بخش خصوصی روسیه بدنبال راه‌های ورود به بازارهای جدید است. یکی از راه‌کارهایی که تجار روس آن را جدی بررسی می کنند ورود به بازار ایران است.
به گزارش وستی پرس، 

روزهای ۱ و ۲ شهریور سال جاری در شهر ریازان فدراسیون روسیه پنجمین همایش اقتصادی در چهارچوب برنامه "روزهای کسب و کار بین‌الملل در استان ریازان" در جهت آشنایی تجار و تولیدکنندگان استان مذکور با بازارهای خارجی جدید برگزار می شود.

استان ریازان با توجه به توان جدی در بخش صنعتی و تولیدی پیش از آغاز بحران اوکراین و اعمال تحریم‌های غرب جزو استان‌های پیشرو در صادرات محصولات خود به بازارهای اروپا بود. امروز که تحریم‌های مالی و تجاری غرب باعث بسته شدن بازارهای اروپایی برای محصولات روسی شد مقامات محلی به همراه بخش خصوصی این کشور فعالانه در صدد یافتن راه‌های موثر برای ورود به بازارهای خارجی جدید برآمدند.

در این راستا استانداری ریازان با همکاری آژانس توسعه کسب و کار ریازان، مرکز صادرات روسیه و مرکز صادرات ریازان همایش دو روزه‌ای را برای معرفی بازارهای ایران، ترکیه، چین و بلاروس برگزار می کند.

در چهارچوب همایش دو روزه "روزهای کسب و کار بین‌الملل در ریازان" علاوه بر مقامات محلی نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدی و صنعتی این استان جهت آشنایی با کشورهای یادشده مشارکت خواهند کرد.

بر اساس برنامه برگزاری این همایش روز ۳شنبه، ۱ شهریور، پس از نشست عمومی میز تخصصی ایران به ریاست شرکت WeConn روسیه برگزار خواهد شد. سخنرانان نشست مربوط به معرفی ایران نمایندگان "شورای کسب و کار روسیه و ایران" زیر نظر اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه و مدیر عامل شرکت توسعه تجارت سامان منطقه آزاد انزلی خواهند بود. 

بنظر می رسد که همایش مذکور می تواند به تجربه کارآمد برای دیگر استان‌های روسیه جهت انجام اقدامات مشابه برای آشنایی بهتر بخش خصوصی و کسب و کار خود با کشورهای جدید بخصوص ایران برای توسعه تجارت و همکاری اقتصادی باشد.

امروزه به موازات تبادل هیئت‌های دولتی و تجاری ایران و روسیه که به سطح بی‌نظیر و مطلوب خود رسیده است حضور و فعالیت بخش خصوصی می تواند نقش موثری در توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور داشته باشد.

شناسه: 3011