روسیه در حال پیگیری اتصال سامانه ملی جایگزین سوئیفت با سامانه های مالی دیگر کشورها است

روسیه ضمن فعالیت در زمینه طرح های جایگزین SWIFT در حال پیگری اتصال سامانه های ملی خود به سیستم های مالی دیگر کشورها است و توسعه گزینه های جایگزین SWIFT را واکنش به واقعیت ژئوپلیتیک به وجود آمده می داند.
به گزارش وستی پرس، 

آلکساندر پانکین، معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه در امور همگرایی اوراسیایی و همکاری های اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری "راسیا سیگادنیا" (روسیه امروز) با اشاره به تلاش ها و فعالیت های روسیه در زمینه تقویت استقلال سیستم مالی و بانکی این کشور گفت: «پیشبرد طرح های جایگزین SWIFT و سیستم های پرداخت و انتقال اطلاعات مالی مستقل از آمریکا با بکارگیری فن آوری و راهکارهای مالی پیشرفته یکی از مهمترین فعالیت ها است».

این دیپلمات ارشد روسی افزود: «بخصوص در این زمینه اهمیت دست آورد های روسیه مثل "سامانه انتقال پیام های مالی" (بانک روسیه) و "ترانزیت" (بورس مسکو) در حال افزایش است و راهکارهای اتصال آن ها با سیستم های مشابه خارجی (SEPA اروپا، SEPAM ایران و CUP و CIPS چین و غیره) در حال پیگیری است».

وی با اشاره به توسعه روزافزون ارزهای دیجیتال و بلاکچین تاکید کرد: «توسعه گزینه های جایگزین SWIFT که به مراتب پیشرفته تر بوده و بدنبال انحصار در این زمینه نیستند نه تنها واکنش به واقعیت ژئوپلیتیک به وجود آمده است بلکه پاسخی است به ضرورت نوسازی روش های پرداخت با توجه به دست آوردهای روز در حوزه دیجیتال است».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 503