میدوِدیف: روسیه خواهان بازگشت به گروه G7 نیست

رئیس جمهور سابق روسیه معتقد است که روسیه خواهان بازگشت به گروه G7 نیست چرا که کشورهای بزرگی هستند که عضو این گروه نیستند و حتی گروه 20 هم شامل منافع همه کشورها نیست.

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دمیتری میدوِدیف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه امروز، دوشنبه، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه گروه 7 دیگر هیچ چشم اندازی ندارد، گفت: «در حال حاضر هیچ علاقه ای برای بازگشت به این گروه وجود ندارد».

میدوِدیف گفت: «بازیگران بزرگی وجود دارند که عضو گروه هفت نیستند مثل هند و چین. ما هم به اندازه کافی بازیگر  جدی در دنیای اقتصادی هستیم. ولی با آنها گفتگو نمی کنیم».

رئیس جمهور سابق روسیه با اشاره به اینکه برخی قالب های دیگر نیز وجود دارند که البته نفع محدودی دارند گفت: «گروه 20 در برهه ای از زمان مفید واقع شد. اما امروزه حتی گروه 20 جای نیست که همه منافع را در بر بگیرد. چراکه قالب های دیگری نیز وجود دارند مثل گروه بریکس، سازمان همکاری های شانگهای و مجامع همگرایی ما مثل اتحادیه اقتصادی اوراسیا».

وی در نهایت گفت: «بنابراین بهترین قالب برای بررسی مسائل، گرچه عرصه بسیار دشواری است، سازمان ملل متحد است. چون همه چیز را در بر دارد. باید مثل چشم از آن مراقبت کرد».

 

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شناسه: 85