تا کنون بیش از ۳ هزار تن نارنگی از استان مازندران به روسیه صادر شده است

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران از صادرات بیش از ۳ هزار تن محصول نارنگی از استان به روسیه خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حسن عنایتی کلیجی، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی استان، گفت: "۳ هزار و ۴۳۰ تن نارنگی تاکنون از مازندران به روسیه صادر شده است".

حسن عنایتی کلیجی افزود: "در آینده برای صادرات محصولات دیگر استان مانند کیوی و مرکبات به چین و روسیه هم برنامه ریزی شده است".

او با اشاره به اینکه کشور‌های حوزه اوراسیا و اتحادیه عرب به ویژه قطر دیگر مقاصد صادراتی مرکبات مازندران خواهد بود. گفت: "برای توسعه صادرات باید دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌های صادراتی کشور‌های هدف را رعایت کنیم تا روند صادرات تداوم داشته باشد".

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: "چیدن نخستین محصول خانواده مرکبات، نارنگی پیش رس از مهرماه آغاز شده است و تا پایان آبان در باغ‌های استان ادامه دارد".

عنایتی کلیجی افزود: "۱۰هزار هکتار از سطح زیر کشت باغ‌های مازندران به ارقام نارنگی‌های پیش‌رس هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا است اختصاص دارد".  

وی در خصوص حجم تولید مرکبات در استان گفت: "پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید شود".

شناسه: 3531