ایران از سرمایه گذاری شرکت های روسی و همکاری با بنادر روسیه استقبال میکند

امین افقی فعالیت های سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر فعال سازی کریدور شمال - جنوب از طریق بندر کاسپین به آستراخان و سپس سنپترزبورگ و هامبورگ و اتصال این بندر به خط ریل سراسری را بیانگر عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای فعالسازی کریدور های بین المللی اعلام کرد و از سرمایه گذاری شرکت های روسی در بخش های مختلف این منطقه و همکاری با بنادر روسیه استقبال کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، روز شنبه، 12 شهریور، نشست مشترک هیأت تجاری متشکل از سرمایه گذاران بخش غلات روسیه با معاونان بندری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص امکان سنجی سرمایه گذاری در زمینه های لجستیکی و زیرساختی برگزار شد.

امین افقی معاون حوزه بندری و دریای خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر سابقه بلند مدت بندر انزلی در حوزه ترانزیت کالا و نیز بندر نوین کاسپین، در خصوص ظرفیت‌های لجستیکی و بندری مجتمع بندری کاسپین و برنامه های توسعه ای آن توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به توافقات مشترک ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل ریلی اضافه کرد: "در کمیسیون مشترک ایران و روسیه تفاهم چهار جانبه بین دولت روسیه، منطقه آزاد انزلی، منطقه آزاد چابهار و انجمن حمل و نقل هند منعقد شده که به عنوان سند دو جانبه دو کشور در حال اجرایی شدن است".

وی فعالیت های سازمان متبوع خود در مسیر فعال سازی کریدور شمال - جنوب از طریق بندر کاسپین به آستراخان و سپس سنپترزبورگ و هامبورگ و اتصال این بندر به خط ریل سراسری را بیانگر عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای فعالسازی کریدور های بین المللی اعلام کرد و از سرمایه گذاری شرکت های روسی در بخش های مختلف این منطقه و همکاری با بنادر روسیه استقبال کرد.

در ادامه وحید طالب پور معاون اقتصادی منطقه آزاد انزلی با تأکید بر فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه؛ تحلیلی از مزایا و معافیت قانونی منطقه برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی و شاخص‌ های اقتصادی این منطقه ارائه داد و افزود: "از مجموع ۳۰۰۰ شرکت ثبت شده در منطقه آزاد انزلی، ۳۰۰ شرکت خارجی بوده و از این تعداد ۳۰ شرکت روسی می باشند که عمده آنان در حوزه تجارت فعالیت می‌کنند. علاوه بر این منطقه آزاد انزلی با دو بندر کاسپین و انزلی که در محدوده این منطقه مشغول به فعالیت می باشند که فرصت ها و مزیت های خوبی برای توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی دو کشور را فرآهم نموده است".

طالب پور با اشاره به وجود ۱۶۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی و ارزش ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات، صادرات مجدد و صادرات به داخل کشور اشاره ای به سفر اخیر ۵۰ نفر از تجار جمهوری تاتارستان روسیه به منطقه آزاد انزلی کرد و تصریح نمود: "توافقات خوبی برای حمل و نقل کالا به بندر کازان روسیه صورت گرفت و در همین راستا می توان با تمرکز بر سرمایه گذاری و همکاری های مشترک بر روی توسعه زیرساخت‌ ها از جمله ساخت اسکله، انبار و سیلوها، در مسیر جذب سرمایه گذاری خارجی گام برداشت".

گفتنی است در پایان این نشست هیأت روسی با همراهی معاونین و مدیران سازمان از امکانات و زیرساخت های موجود و در حال احداث بندر کاسپین بازدید کردند.
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 3056