وزارت امور خارجه آمریکا خواستار مذاکرات بلینکن و لاوروف شد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که درخواست رسمی وزارت امور خارجه آمریکا برای مذاکره درباره تبادل زندانیان بصورت غیر رسمی و از طریق رسانه ها اعلام شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری "ریانووستی"، ند پرایس روز پنجشنبه، 6 مرداد، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا برای برقراری گفتگو بین وزرای خارجه دو کشور، آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف، اظهار داشت: "ما درخواست گفتگو با وزیر خارجه لاوروف را دیروز انجام دادیم و همچنان انتظار داریم که این گفتگو طی روزهای آتی انجام شود".

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری "ریانووستی"، وزارت امور خارجه روسیه در جواب درخواست خبرگزاری در این خصوص اعلام کرد که درخواست رسمی برای تماس تلفنی بین بلینکن و لاوروف از طرف آمریکا صورت نگرفته است و تنها اخباری در این خصوص در رسانه‌ها منتشر شد و روسیه ترجیح می دهد بر اساس عرف دیپلماتیک عمل کند.

در گزارش "ریانووستی" به نقل از وزارت خارجه روسیه آمده است که "هر زمان که وقت اجازه دهد وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه این درخواست را مورد توجه قرار می دهد".

بر اساس اخبار رسانه‌ها صحبت بر سر تبادل احتمالی ویکتور بوت، شهروند روسی و بریتنی گراینر و پول اویلان دو شهروند آمریکا است.

ویکتور بوت، شهروند و بازرگان روسی در سال 2008 به درخواست ایالات متحده آمریکا در تایلند به اتهام معاونت در اقدام به قتل شهروندان آمریکا و حمایت مالی از تروریسم دستگیر شد و در سال 2015 دادگاه نیویورک او را به 25 سال حبس محکوم کرد.

بریتنی گراینر، ورزشکار و بازیکن بسکتبال آمریکا در اوایل سال جاری در فرودگاه شریمیتیوا مسکو به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر دستگیر شد و پرونده وی در حال رسیدگی است. کمیته تحقیقات قضایی روسیه برای وی ده سال حبس درخواست کرده است.

پول اویلان، تفنگدار دریایی ارتش آمریکا که در سال 2018 توسط سرویس فدرال امنیت روسیه به اتهام جاسوسی در مسکو دستگیر شد و در سال 2020 توسط دادگاه مسکو به 16 سال حبس محکوم گردید.

شناسه: 2841