لاوروف تاکید کرد که حل و فصل مشکلات در روابط روسیه و آمریکا کار راحتی نیست

وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست وزرای امورخارجه شورای قطب شمال در شهر ریکیاویک، با انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ایسلند دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، وضعیت ثبات راهبردی بین الملل و مسائل منطقه ای گفتگو کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، سرگئی لاوروف، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه روز چهارشنبه، 29 اردیبهشت، در حاشیه نشست وزرای امورخارجه شورای قطب شمال در شهر ریکیاویک ایسلند، با انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

لاوروف پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: «به نظر من گفتگوی سازنده ای بود. درک ضرورت گذر از وضعیت ناسالمی که طی سال های قبل، در روابط بین مسکو و واشنگتن بوجود آمده است، وجود دارد».

وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیار زیادی در روابط دو کشور وجود دارد افزود: «حل و فصل این مشکلات کار راحتی نیست. در بلینکن و تیمش انگیزه، برای انجام این کار، را احساس کردم».

دیپلمات ارشد روسیه با اشاره به ضربات دولت ترامپ بر روابط دیپلماتیک بین دو کشور و ادامه اقدامات خصمانه دولت بایدن بر ضد دیپلمات های روسیه در آمریکا اشاره کرد و گفت: «موضوع "حضور" دیپلماتیک روسیه در آمریکا و آمریکا در روسیه مورد بحث قرار گرفت».

بگفته وی پس از دیدار با بلینکن هر دو طرف قرار شد پیشنهاداتی را برای روئسای جمهور دو کشور در خصوص وضعیت روابط دیپلماتیک و مسئله ثبات راهبردی تهیه کنند.

لاوروف تاکید کرد که موضوع ثبات راهبردی، مسئله کلیدی است که بسیاری از کشورهای جامعه بین الملل نگران حل و فصل آن هستند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان بزرگترین کشورهای هسته ای این وظیفه بر عهده روسیه و آمریکا است، افزود: «ما بر پیشنهاد خود برای آغاز گفتگو برای بررسی همه عوامل موثر بر ثبات راهبردی اعم از هسته ای و غیر هسته ای، تهاجمی و دفاعی تاکید کردیم. مخالفتی در این خصوص ندیدم. ولی کارشناسان باید در این زمینه تلاش کنند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه از توافق دو طرف برای ادامه اقدامات مشترک روسیه و آمریکا در موضوعات و مناقشات منطقه ای خبر داد و گفت که مسئله هسته ای کره شمالی، وضعیت پیرامون تلاش ها برای احیای برجام و وضعیت افغانستان از جمله این موضوعات می باشد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 821