روحانی: روسیه یک همسایه بسیار مهم است و روابط ما به نفع دو ملت و مسائل جهانی خواهد بود

رئیس جمهور ایران از دولت و رئیس جمهور این کشور به خاطر تمام تلاش‌هایی که در این مدت در بعد سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای در جهت همکاری با جمهوری اسلامی ایران داشت، تشکر کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، امروز در مراسم بهره برداری از طرح‌های وزارت نیرو گفت: «ما همیشه با روسیه روابط خوبی داشته ایم و در این هشت سال روابط ما در زمینه‌های مختلف توسعه پیدا کرده است».

روحانی از دولت روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور به خاطر تمام تلاش‌هایی که در این مدت در بعد سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای در جهت همکاری با جمهوری اسلامی ایران داشت، تشکر کرد.

رئیس جمهور ایران افزود: «روسیه کشوری مهم و یک همسایه بسیار مهم است و روابط ما به نفع دو ملت و قطعا به نفع منطقه و مسائل جهانی خواهد بود».

وی افزود: «همکاری‌های بسیار مهمی با روسیه در سوریه داشتیم، همکاری مهم سه جانبه‌ای در زمینه جمهوری آذربایجان و همکاری‌های بسیار خوبی در زمینه اوراسیا با این کشور و سایر کشور‌های عضو داشتیم».

به گفته رئیس جمهور ایران دریای خزر و رژیم حقوقی از مواردی است که قدم‌های بسیار مهمی با کشور‌های دوست از جمله روسیه برداشته شده است.

روحانی گفت: «در زمینه نیروگاه اتمی هم همکاری‌های خوبی با این کشور وجود دارد و کلنگ دو نیروگاه اتمی زده شده و در حال ساخت و ساز است و در زمینه مسائل نظامی و به ویژه دفاعی که بعد از ورود اس ۳۰۰ از این کشور، روابط ما در این زمینه بسیار گسترده‌تر از قبل شد و همچنین تلاش‌هایی که امروز با روسیه درباره احیاء برجام در وین داریم».

رئیس جمهور با اشاره به بهره برداری یکی از طرح‌های وزارت نیرو با استفاده از اعتبار دولتی روسیه افزود: «امروز بسیار خوشحالیم که کلنگ یک پروژه یک و چهار دهم میلیارد یورویی زده می‌شود».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 916