ساداتی نژاد: نگاه ایران به بازار روسیه باید بلند مدت و پایدار باشد

سفر رئیس مجلس و هیئت همراه به روسیه دارای ابعاد اقتصادی مهم و راهبردی است به همین دلیل نمایندگان کمیسیون های اقتصادی مجلس نیز رییس مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند.
به گزارش وستی پرس، 

سید جواد ساداتی نژاد، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ایران دوشنبه، 20 بهمن، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه تنظیم تعاملات اقتصادی مطلوب با کشورهای همسایه همواره یکی از سیاست های استراتژیک نظام بوده است گفت: «سفر رییس مجلس و هیئت همراه به روسیه دارای ابعاد اقتصادی مهم و راهبردی است به همین دلیل نمایندگان کمیسیون های اقتصادی مجلس نیز رئیس مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند».

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: «در تبیین اهمیت روابط با همسایگان می توان به این نکته دقت کرد که تمام صادرات ما به 27 کشور اروپایی برابر با نیمی از صادرات ایران به کشور افغانستان است».

ساداتی نژاد با بیان اینکه سهم ایران در بازار محصولات کشاورزی روسیه عدد بالایی نیست گفت: «ایران در بحث میوه و صیفی‌جات تنها 1.5 درصد (به ارزش 436 میلیون دلار) صادرات محصولات کشاورزی به روسیه را در دست دارد و 98.5 درصد باقیمانده در اختیار رقبای تجاری ایران است».

وی گفت: «اگر ایران به دنبال جهش در تولید محصولات کشاورزی است، روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو اوراسیا می تواند یک بازار هدف صادراتی بسیار مناسب دیده شود».

این نماینده مجلس ادامه داد: «نگاه ایران به بازار روسیه باید نگاهی سرمایه گذارانه، بلندمدت و پایدار باشد که امید است در سفر رییس مجلس به مسکو در این زمینه موفقیت هایی را شاهد باشیم».

 

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شناسه: 172