بازار روسیه ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی دارد

به گفته فرشادان، نماینده مجلس شورای اسلامی، اقلام زیادی را ایران تولید می کند که در روسیه بازار مناسبی داشته و می‌ توان با تقویت دیپلماسی اقتصادی زمینه صادرات این محصولات را فراهم کرد.
به گزارش وستی پرس، 

سیدمهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس روز دوشنبه، 20 بهمن، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت تقویت تبادلات تجاری و مالی ایران و روسیه، گفت: «محصولات کشاورزی و دامی، آبزیان، مواد غذایی، شوینده‌ها، رنگ، چسب، مواد پتروشیمی، مس، سیمان، کفش، محصولات چرم، محصولات دانش‌بنیان، مبلمان، کاشی و سرامیک و ... از جمله اقلامی هستند که در روسیه بازار مناسبی داشته و می‌ توان با تقویت دیپلماسی اقتصادی زمینه صادرات این محصولات را فراهم کرد».

وی توسعه تجارت، ترانزیت و حمل و نقل را یکی از زیرساخت‌های مهم برای گسترش همکاری دو کشور برشمرد و اضافه کرد: «تکمیل کریدور شمال جنوب، تقویت ناوگان دریایی و حمل و نقل ترکیبی، شامل حمل و نقل جاده‌ای – ریلی – دریایی، می‌تواند در تسهیل تجارت بین دو  کشور همسایه نقش مهمی ایفا کند».

وی ادامه داد: «نداشتن کنسرسیوم‌های صادراتی، مسائل گمرکی، مشکلات روابط بانکی، نرخ بالای کارمزد بانکی، تفاوت نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها و صرافی‌ها، طولانی بودن فرایند ثبت دارو در روسیه، هزینه‌های حمل و نقل و .. از جمله مشکلاتی است که مانع گسترش روابط تجاری ایران و روسیه می‌شود که این مسائل می تواند با ارتقای دیپلماسی به راحتی رفع شود».

 

 

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شناسه: 174