کشورهای اوراسیا و CIS در فهرست مقاصد کالاهای صادراتی یزد به خارج از کشور

آمار ها گویای رشد صادرات مصالح ساختمانی، هیدروکربن‌ها، ظروف شیشه‌ای، محصولات پتروشیمی و کشاورزی از استان یزد به خارج از کشور منجمله کشورهای حوزه اوراسیا و CIS در سال 1399 می باشند.
به گزارش وستی پرس، 

محمدحسین سلمانی، مدیرکل گمرک استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به صادرات بیش سه میلیون و ۹۸ هزار تن کالا در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: «سال گذشته با رشد هفت درصد وزن کالاهای صادراتی نسبت به سال قبل از آن، به ارزش بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال معادل ۳۸۰ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است».

وی کاشی و سرامیک، هیدروکربن‌ها، شیشه‌های ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات پتروشیمی و محصولات کشاورزی شامل انار دانه، پسته و مغز پسته را عمده محصولات صادراتی استان یزد دانست.

به گفته وی این کالاها علاوه بر کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، عمان،  ترکیه، تایلند و هند به کشورهای حوزه اوراسیا و CIS بویژه آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان نیز صادر شده‌اند.

مدیرکل گمرک استان یزد میزان کالای وارداتی به استان یزد در سال گذشته را ۵۶ هزار و ۷۳۰ تن به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار عنوان کرد و گفت: «این کالاهای وارداتی که توسط گمرک یزد وارد کشور شده عمدتاً مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین‌آلات خط تولید و صنعت بوده است».

 

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 854