بررسی راهکار های موجود جهت توسعه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با نروژ

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و سفیر ایران در اسلو نروژ در خصوص معرفی ظرفیت‌های این منطقه، جذب سرمایه گذار و استفاده از مزیت‌های بین المللی این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان با علیرضا یوسفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ گفتگوی اینترنتی انجام داد.

طی این گفتگو رئیس منطقه آزاد انزلی با اشاره به وجود ظرفیت ها و فرصت های مناسب جذب سرمایه گذار خارجی در بخش های مختلف صنعت شیلات و ساخت شناورهای صیادی، تجاری و گردشگری در منطقه متبوع خود، اظهار داشت: «وجود تجارب ارزنده و تکنولوژی برتر‌ نروژ در صنعت پرورش ماهی در قفس در سطح جهانی؛ و تجربه مثبت بهره گیری سرمایه گذاران ایرانی از تکنولوژی کشور نروژ در دریای خزر، امکان توسعه همکاری ها در این زمینه و حوزه های دیگر را راحت تر می کند».

وی با اشاره به مذاکرات معاون امور بندری سازمان با سفیر نروژ در ارتباط با ساخت شناور اعلام کرد: «از طرح‌های ساخت شناورهای سبک با تکنولوژی کشور نروژ استقبال می‌کنیم و می توان از ظرفیت کارخانه کشتی سازی شهید تمجیدی در بندر انزلی به منظور ساخت مشترک شناورهای تجاری و گردشگری با شرکت های نروژی، استفاده کرد».

سفیر ایران در نروژ نیز در این گفتگوی اینترنتی با اشاره به اینکه دو حوزه شیلات و شناورسازی از ظرفیت خوبی در استان گیلان بهره‌مند هستند، اظهار داشت: «طرف‌های نروژی با نگاه سرمایه گذاری در منطقه که ایجاد اشتغال و دانش در منطقه را به دنبال دارد، آماده همکاری می باشند».

گفتنی است در این گفتگوی تصویری معاونین بندری و حوزه خزر، اقتصادی و سرمایه گذاری، مدیران حوزه ریاست و امور بین الملل و نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان حضور داشتند.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 853