لاوروف: انتظار داریم که روند تصویب کنوانسیون دریای خزر هر چه سریع تر در ایران به پایان برسد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه پس از دیدار با همتای قزاقستانی خود در نورسلطان با اشاره به موضوعات مورد گفتگوی دو طرف ابراز امیدواری کرد که ایران هر چه سریع تر کنواسیون رژیم حقوقی دریای خزر را به تصویب برساند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی کنفرانس مطبوعاتی در نورسلطان اظهار داشت که طی مذاکرات امروز با همتای قزاقستانی خود مسائل مربوط به همکاری در دریای خزر بخصوص موضوع تدارک برگزاری ششمین نشست سران دریای خزر که قرار است در ترکمنستان برگزار شود را مورد بحث و بررسی قرار داد.

لاوروف با اشاره به برگزاری دومین همایش اقتصادی دریای خزر در مسکو مورخ 21 مرداد سال جاری افزود: «در این خصوص به تفاهم رسیدیم که تلاش های جمعی "پنج جانبه" کشورهای ساحلی باعث تامین امنیت منطقه ای، تقویت ارتباطات در بخش حمل و نقل، حفاظت از محیط زیست، توسعه جهانگردی و روابط علمی میشود».

وی تاکید کرد: «انتظار داریم که روند تصویب کنواسیون رژیم حقوقی دریای خزر که سه سال پیش در شهر آکتاو به امضاء رسید، هر چه سریع تر در جمهوری اسلامی ایران به پایان برسد. پس از آن این سند بسیار مهم لازم الاجرا می شود و سنگ بنای مشارکت ما در دریای خزر را تقویت خواهد کرد».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 524