خطیب زاده: نهایی شدن مذاکرات در خصوص تعیین خطوط مبدا مستقیم به تصویب کنوانسیون حقوقی دریای خزر کمک خواهد کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر اهمیت نهایی شدن مذاکرات در خصوص تعیین خطوط مبدا مستقیم در دریای خزر افزود که تصویب کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر  در مراجع ذی ربط داخلی در حال پیگیری است.
به گزارش وستی پرس، 

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در خصوص روند تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گفت: «تصویب کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر  در مراجع ذی ربط داخلی در حال پیگیری است».

خطیب زاده با اشاره به اهمیت موضوع خطوط مبدا مستقیم در دریای خزر تاکید کرد: «البته نهایی شدن مذاکرات در خصوص تعیین خطوط مبدا مستقیم در دریای خزر کمک بسیار بزرگی به تصویب این کنوانسیون در مراجع ذی ربط و مجلس شورای اسلامی خواهد کرد».

وی در این رابطه افزود: «ما فکر می کنیم که باید تمرکز کنیم روی نهایی شدن این گفتگو ها و پیش نویس خطوط مبدا مستقیم در دریای خزر تا بتوانیم هموار کنیم تصویب کنوانسیون را که خود آن برای استفاده جمعی درست تر از دریای خزر کمک موثری خواهد داشت».

لازم به یاد آوری است که سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه، 19 فروردین، طی سفرش به قزاقزستان در نشست خبری با همتای قزاقستانی خود گفت: «انتظار داریم که روند تصویب کنواسیون رژیم حقوقی دریای خزر که سه سال پیش در شهر آکتاو به امضاء رسید، هر چه سریع تر در جمهوری اسلامی ایران به پایان برسد».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام


خطیب زاده: نهایی شدن مذاکرات در خصوص تعیین خطوط مبدا مستقیم به تصویب کنوانسیون حقوقی دریای خزر کمک خواهد کرد | دانلود

شناسه: 558