سفیر روسیه در واشنگتن راهی مسکو شد

سفیر روسیه در واشنگتن در پی اظهارات تند اخیر بایدن نسبت به رئیس جمهور روسیه، جهت رایزنی و مشورت با مرکز به مسکو فراخوانده شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، آناتولی آنتونوف، سفیر فدراسیون روسیه در ایالات متحده آمریکا امروز، 30 اسفند، واشنگتن را به مقصد مسکو ترک کرد. انتظار می رود که وی روز یکشنبه به مسکو برسد.

پیشتر اعلام شد که آنتونوف جهت رایزنی و مشورت با مرکز در خصوص وضعیت بوجود آمده در روابط روسیه و آمریکا به مسکو فراخوانده شده است. این تصمیم وزارت امور خارجه روسیه در پی مصاحبه اخیر جو بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا به شبکه ABC News اتخاذ شد. بایدن در این مصاحبه  با پاسخ مثبت به سئوال مجری در خصوص اینکه آیا وی پوتین را "قاتل" میداند اظهار داشت که رئیس جمهور روسیه "هزینه" دخالت احتمالی در انتخابات آمریکا را پرداخت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در پاسخ با ابراز آرزوی سلامتی برای بایدن گفت که اظهار نظر در خصوص افراد دیگر به مثال نگاه کردن در آینه است و پیشنهاد برگزاری یک ویدئوکنفرانس عمومی را در روز جمعه (گذشته) و یا دوشنبه داد. بایدن به نوبه خود روز جمعه اظهار داشت که حتما یک زمانی با پوتین گفتگو خواهد کرد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 443