پوتین و رهبران مناطق لوگانسک، دانتسک، زاپاروژیه و خرسون قراردادهای الحاق به خاک روسیه را امضاء کردند

امروز پس از گذشت حدود هفت ماه از اعلام پذیرش استقلال جمهوری‌های دانباس و لوگانسک و آغاز عملیات نظامی توسط رئیس جمهور فدراسیون روسیه چهار منطقه شرق و جنوب شرق اوکراین که اعلام استقلال کردند امروز الحاق خود به خاک روسیه را اعلام کردند.
به گزارش وستی پرس، 

امروز، جمعه، 8 مهر سال 1401 در تالار گیورگیه‌فسکی کاخ بزرگ کرملین، قراردادهای الحاق مناطق دانتسک، لوگانسک، زاپاروژیه و خرسون که تحت کنترل نیروهای متحد (ارتش روسیه و نیروهای مسلح لوگانسک و دانتسک) هستند امضاء شد.

مراسم امضاء قراردادهای مذکور در جمع اعضای مجمع فدرال (دومای دولتی و سنا) فدراسیون روسیه و مقامات محلی این کشور و همچنین میهمانان خارجی با سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار شد.

قراردادهای مذکور بصورت دوجانبه و جداگانه بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دانتسک، لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری خلق لوگانسک، یوگنی بالیتسکی، رئیس منطقه زاپاروژیه و ولادیمیر سالدا، رئیس منمطقه خرسون امضاء شد.

بدین ترتیب قراردادهای الحاق چهار منطقه جدید به خاک روسیه پس از تصویب در دومای دولتی و تایید توسط شورای فدراسیون (سنا) به امضاء رئیس جمهور رسیده و لازمالاجرا خواهند شد. پس از آن با اصلاح در قانون اساسی روسیه تعداد مناطقی که جزو فدراسیون روسیه هستند از 85 به 89 منطقه خواهد رسید.

لازم به یادآوری است که طی روزهای 1 تا 5 مهر ماه سال جاری در استان‌های شرق و جنوب شرق اوکراین یعنی دانتسک، لوگانسک، خرسون و زاپاروژیه که تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه قرار دارند در خصوص الحاق آنها به خاک روسیه همه‌پرسی‌های جداگانه برگزار شد. در نتیجه این همه‌پرسی‌ها 99.23% از اهالی دانتسک، 98.42% از مردم لوگانسک، 87.05% اهالی خرسون و 93.11% از اهالی زاپاروژیه به نفع پیوستن این مناطق به خاک فدراسیون روسیه رای دادند.

لازم به یادآوری است که کی‌یف و حامیان غربی اوکراین بویژه آمریکا ضمن انتقاد از روسیه به دلیل حمایت از مناطقی که در آنها همه‌پرسی برگزار شد از پذیرش نتایج این همه‌پرسی‌ها خودداری کردند.

آنچه که مسلم است این است که کی‌یف، غرب و تمامی کشورهای تحت سلطه آن هرگز قراردادهای امضاء شده و الحاق این مناطق به خاک روسیه را نخواهند پذیرفت همانگونه که الحاق جزیره کریمه را به خاک روسیه در سال 2014 را نپذیرفتند. اما موضوع اینجاست که علی‌رغم موضع غرب و کی‌یف مسکو حاکمیت خود را بر این مناطق اعمال می کند و هر گونه تعدی علیه آنها را تهدید به تمامیت ارضی خود تلقی می کند.

بنظر می رسد که جنگ در اوکراین و تعامل بین روسیه و غرب در این خصوص وارد مرحله پیچیده‌تری شده و می تواند عواقب غیر منتظره بدنبال داشته باشد.


video_2022-09-30_16-56-08.mp4 | دانلود

شناسه: 3153