قرارداد‌های الحاق مناطق جدا شده از اوکراین به خاک روسیه جمعه امضاء خواهند شد

مقامات روسیه و مناطق دانتسک، لوگانسک، خرسون و زاپاروژیه 8 مهر قراردادهای الحاق این مناطق به خاک روسیه را امضاء خواهند کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دمیتری پیسکوف، سخنگوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد که روز جمعه، 8 مهر، در کرملین مراسم امضاء قراردادهای الحاق مناطق جدید به خاک روسیه برگزار خواهد شد.

پیسکوف با اشاره به شرکت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این مراسم گفت: "فردا در سالن گیورگیه‌فسکی کاخ کرملین ساعت 15:00 (به وقت مسکو) مراسم امضاء قرارداد پیوستن سرزمین‌های جدید به خاک فدراسیون روسیه برگزار خواهد شد. سخنرانی گسترده رئیس جمهور پوتین را نیز در این مراسم خواهیم داشت".

پیشتر خبرگزاری‌های روسیه اعلام کرده بودند که نمایندگان دومای دولتی و سنای این کشور دعوتنامه حضور در مراسم مذکور را از کرملین دریافت کردند.

لازم به یادآوری است که طی روزهای 1 تا 5 مهر ماه سال جاری در استان‌های شرق و جنوب شرق اوکراین یعنی دانتسک، لوگانسک، خرسون و زاپاروژیه که تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه قرار دارند در خصوص الحاق آنها به خاک روسیه همه‌پرسی‌های جداگانه برگزار شد. در نتیجه این همه‌پرسی‌ها 99.23% از اهالی دانتسک، 98.42% از مردم لوگانسک، 87.05% اهالی خرسون و 93.11% از اهالی زاپاروژیه به نفع پیوستن این مناطق به خاک فدراسیون روسیه رای دادند.

پس از امضاء قراردادهای مذکور توسط عالی‌ترین مقامات اجرایی روسیه و مناطق الحاقی اسناد جهت تصویب به دومای دولتی و پس از آن جهت تایید به شورای فدراسیون (سنای) روسیه ارسال خواهد شد. در نهایت اسناد مربوط به الحاق مناطق جدید به خاک روسیه باید به امضاء رئیس جمهور برسد و پس از ابلاغ لازم الاجرا خواهند شد. 

لازم به یادآوری است که کی‌یف و حامیان غربی اوکراین بویژه آمریکا ضمن انتقاد از روسیه به دلیل حمایت از مناطقی که در آنها همه‌پرسی برگزار شد از پذیرش نتایج این همه‌پرسی‌ها خودداری کردند. 

شناسه: 3151