شرکت "روستخ" ارسال تسلیحات برای ارتش روسیه را ده‌ها برابر افزایش داده است

شرکت "روستخ" از زمان آغاز جنگ اوکراین تولید و ارسال انواع تسلیحات برای ارتش روسیه را افزایش داده است. بر اساس اظهارات مقامات شرکت، ارسال برخی از تسلیحات حتی ده‌ها برابر افزایش یافته است.  
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری ریانوواستی، ولادیمیر آرتیاکوف، معاون اول مدیر کل شرکت دولتی "روستخ" اظهار داشت که این شرکت ارسال برخی از تسلیحات به منطقه جنگ اوکراین از جمله انواع مهمات بویژه موشک‌های سیستم های موشک پرتاب چندگانه، خودروهای زرهی و ادوات فوق دقیق را ده‌ها برابر افزایش داده است.

آرتیاکوف در ادامه افزود: "سامانه‌های پرتاب و مهمات چندین برابر افزایش یافته است. این سفارش مشتری ما یعنی وزارت دفاع است و ما آن را اجرا می کنیم. من از گفتن اعداد دقیق خودداری می کنم ولی بطور کلی افزایش (تولید و ارسال - وپ) برخی تسلیحات مثل تانک ده‌ها و مهمات صدها برابر شده است".

وی در خصوص افزایش تولید انواع تانک گفت: "این موضوع شامل طیف وسیع تانک‌ها بویژه T-90، T-62 و T-80  است. زره‌پوش‌های BMP-3 که برای پشتیبانی از پیاده نظام و در عملیات زمینی استفاده می شود. همچنین این افزایش شامل ادوات توپخانه‌ای شده است".

معاون اول مدیر کل شرکت دولتی "روستخ" همچنین با اشاره به افزایش چند برابر تولید تجهیزات نظامی فوق دقیق تصریح کرد: "تولید سامانه‌های موشکی "اسکندر" چند برابر شده است".

لازم به یادآوری است که به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح این کشور در تاریخ 5 اسفند سال 1400 عملیات نظامی بر ضد اوکراین را آغاز کردند.

شناسه: 3710