کرملین خبر سفر پوتین به تهران در هفته آینده را تایید کرد

سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرنگاران از سفر رئیس جمهور روسیه به تهران در هفته آینده جهت شرکت در اجلاس "روند آستانه" خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پیسکوف، سخنگوی کرملین امروز، 21 تیر، در گفتگو با خبرنگاران از سفر ولادمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه به تهران خبر داد و گفت: "در این سفر وی با روئسای جمهور ایران و ترکیه ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان دیدار خواهد کرد".

سخنگوی رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه این سفر برای 28 تیر ماه سال جاری برنامه‌ریزی شده است افزود: "بله، ما میتوانیم این خبر را تایید کنیم. واقعا سفر رئیس جمهور به تهران در حال آماده‌سازی است. آنجا قرار است اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه مربوط به حمایت از حل‌وفصل بحران سوریه برگزار گردد".

پیش‌‌تر محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا از سفر رئیس جمهور روسیه به تهران در هفته آینده خبر داده بود.

در سال 2017 میلادی روسیه و ایران اصلی‌ترین مبتکران روند صلح آستانه بودند که با استقبال ترکیه روبرو شد. اولین اجلاس آن با حضور روئسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت بشار اسد و مخالفین سوری و رئیس جمهور وقت قزاقستان در ماه ژانویه سال 2017 در پایتخت قزاقستان شهر آستانه برگزار گردید. به همین جهت این ابتکار به "روند آستانه" معروف شد.

لینک کانال تلگرام "وستی پرس" لینک صفحه اینستاگرام "وستی پرس"

 

شناسه: 2740