امیر عبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت در کشور ازبکستان حمایت می‌کند 

حسین امیر عبداللهیان در تماس تلفنی با ولادیمیر اماموویچ نوروف، در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از وزارت امور خارجه ج.ا.ا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ج.ا.ا، شامگاه سه شنبه، ۱۴ تیر، در تماس تلفنی با ولادیمیر نوروف سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان، در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امــــور خــــارجـــــه ج.ا.ا در این گفتگو، تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت در کشور ازبکستان حمایت می‌کند و سلب امنیت و خدشه‌ دار شدن وحدت ازبکستان را قابل پذیرش نمی‌داند».

وی خاطر نشان کرد: «با اراده و تلاش دو طرف، روابط دو جانبه بین ایران و ازبکستان در حال گسترش و توسعه می‌باشد».

رییس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اهمیت سفر مقامات عالی رتبه دو کشور در روند توسعه روابط، از سفر رییس مجلس ج.ا.ا به ازبکستان در آینده نزدیک خبر داد.

ولادیمیر نوروف سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان نیز در این گفتگو ضمن تقدیر از مواضع اصولی ج.ا.ا در خصوص تحولات اخیر در ازبکستان و حمایت از وحدت در این کشور، تصریح کرد: «فرآیند اصلاحات قانون اساسی آغاز شده است و رییس جمهور میرضیایف در این باره با مردم ازبکستان گفتگو کرده است».

او توسعه همکاری‌های دو کشور در سطوح مختلف دو جانبه، منطقه ای و بین المللی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد سفر آتی رییس مجلس ج.ا.ا به ازبکستان موجب توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2720