خطیب نماز جمعه تهران: کلیه اهداف رییسی در سفر به روسیه محقق شد

به گفته خاتمی سفر رییسی به روسیه از سفر های کلیدی بود که رییسی در این سفر حدود 18 هدف داشت و به تمام این 18 هدف دست یافت. 
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خـــــبـــــــرگزاری تـــســـــنـــیـم، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، روز جمعه، 8 بهمن، در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه تهران با اشاره به سفر اخیر سید ابراهیم رییسی به مسکو گفت: «سفر رییس جمهور به روسیه از سفر های کلیدی بود که به این سفر پر فایده بی‌ مهری شد؛ رییس‌ جمهور در این سفر حدود 18 هدف داشت و به تمام این 18 هدف دست یافت. قانون اساسی می‌گوید که می‌توانیم با تمام دنیا بر اساس منافع متقابل ارتباط داشته باشیم و با رژیم صهیونیستی هیچ‌ گاه ارتباط نخواهیم داشت و با آمریکا هم تا وقتی که آدم نشده رابطه نداریم. این سیاست و رهنمود مقام معظم رهبری است؛ با همه دنیا رابطه داریم و برخی می‌گویند که با همه‌ ی دنیا ندارید، آن‌ ها دنیا را آمریکا، انگلیس و کشور های اروپایی می‌بینند و مگر سایر مناطق دنیا، جزو دنیا حساب نمی‌شود؟»

وی اظهار داشت: «اولویت سیاست خارجی ما همسایگان هستند و ما 15 همسایه داریم که هم ما و هم آن‌ ها دارای ظرفیت‌ های فراوانی هستیم و می‌توانیم با ارتباط قانونی و عادلانه مشکلات‌مان را حل کنیم. علی‌ رغم این‌ که می‌گویند رییسی را درست تحویل نگرفتند که این حرف درست نیست؛ مجلس دومای روسیه تعطیل است و مسئولان روس گفتند که پای سخنرانی آیت‌ الله رئیسی بیش از 410 نفر آمدند و ایشان را تشویق و تأیید کردند. در این سفر در عرصه‌ های مختلف حریم ایشان را نگه داشتند».

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: «مایه افتخار ماست که این رئیس‌ جمهورِ مردمی ما از کرملین یک‌ سره به کرمان و مناطق سیل‌ زده می‌رود؛ آفرین بر این رئیس‌ جمهور با نشاط، مردمی و انقلابی؛ رئیس‌ جمهور مردمی یعنی همین».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2100