اولیانوف از برگزاری نشست مذاکره‌ کنندگان عضو برجام و آمریکا بدون حضور ایران خبر داد

نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد که مذاکره کنندگان کشور های عضو برجام نشستی را با آمریکا و بدون حضور ایران برگزار کردند.
به گزارش وستی پرس، 

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین، شنبه شب، ۱۸ دی، در پیامی توئیتری از برگزاری نشستی میان مذاکره کنندگان کشور های عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آمریکا در ساعات پایانی روز شنبه خبر داد.

اولیانوف در توئیت خود نوشت: «در پایان روز، اعضای برجام (بدون ایران) و ایالات متحده یک نشست سنتی برگزار کردند. موضوع دشوار عدم تکرار مشکلات اخیر از جمله مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت».

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «هیئت روسی پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه کرد».

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیر مستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این روزها در وین پایتخت اتریش در جریان است.

در ادامه این رایزنی‌ ها، مذاکره‌ کنندگان جدید انگلیس و آلمان نیز روز شنبه با علی باقری رئیس هیأت ایرانی در وین دیدار و گفت‌ و گو کردند.

پس از این دیدارها، جلسه‌ای نیز با حضور باقری، انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و روسای سه هیات اروپایی (از جمله هر دو مذاکره‌ کننده جدید و دو مذاکره‌ کننده پیشین انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ برگزار شد.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، شنبه شب، ۱۸ دی، مقابل هتل کوبورگ در پاسخ به این پرسش که چند درصد از اختلاف ها بر سر پرانتز های باز حل شده است؟ و آیا این مساله رو به پیشرفت است؟ تایید کرد که مسایل مورد اختلاف و پرانتزها رو به کاهش است. وی همچنین تاکید کرد که مذاکرات رو به جلو و در حال پیشرفت است.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1974