صادرات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری کالا از کرمانشاه

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بر اساس آمار ها در نیمه نخست سال جاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز های استان کرمانشاه صادر شد که این میزان از نظر ارزشی ۱۱ درصد و از نظر وزنی ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، روز شنبه، ۱۰ مهر، در گفت و گو با ایرنا گفت: «براساس آمار ها در نیمه اول امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز های استان کرمانشاه صادر شد که این میزان از نظر ارزشی ۱۱ درصد و از نظر وزنی ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است».

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه سهم استان کرمانشاه از کل صادرات ایران به عراق در نیمه اول امسال را هم بیش از ۴۰ درصد برآورد کرد و افزود: «نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد صادرات صورت گرفته از کالا های تولید داخل استان بوده است».

او محصولات پتروشیمی، لبنیات، فولاد، کاشی و سرامیک، لوله و اتصالات، رب گوجه، کنسرو و مواد غذایی را از مهمترین کالا های صادر شده از مرز های کرمانشاه در این مدت اعلام کرد.

کاشفی با بیان اینکه از مجموع صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری امسال استان حدود ۵۰۰ میلیون دلار آن از طریق ۲ مرز مرتبط با بخش عرب‌ نشین عراق یعنی خسروی و سومار انجام شده که رقم قابل توجهی است، افزود: «مابقی از طریق مرز های مرتبط با اقلیم شامل پرویزخان، شوشمی و شیخ صله صورت گرفته است».

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، صادرات از مرز سومار نزدیک به ۳۰۰ درصد و مرز خسروی نزدیک به ۱۵۰ درصد رشد داشته داشته است.

کاشفی در پایان از واردات ۳۴ میلیون دلار کالا از مرز های استان در ۶ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و یادآور شد: «عمده کالا های وارد شده مواد اولیه مورد نیاز صنایع بوده است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1638