صادرات ۴۶۶ میلیون دلاری از مرز مهران به عراق 

به گفته مدیر کل گمرک ایلام، ۴۶۶ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

روح الله غلامی، مدیر کل گمرک ایلام روز شنبه، 3 مهر، در گفت و گو با ایرنا گفت: «۴۶۶ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است».

وی اظهار داشت: «این میزان کالا با وزن ۹۱۴ هزار تن از طریق مرز بین‌ المللی مهران به عراق صادر شده است».

غلامی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: «مهم ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است».

مدیر کل گمرک استان ایلام با اشاره به میزان کل صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته بیان کرد: «در این مدت و با توجه به محدودیت های کرونایی و تعطیلی چند ماهه مرز، ۵۵۳ میلیون دلار کالا به ارزش ۹۰۷ هزار تن از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است».

وی با اشاره به میزان محصولات کشاورزی صادر شده در سال گذشته از مرز مهران افزود: «سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است».

لازم به ذکر است، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر با بغداد، پایتخت عراق، فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌ های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


صادرات ۴۶۶ میلیون دلاری از مرز مهران به عراق | دانلود

شناسه: 1603