روسیه و برخی کشورهای CIS در اولویت برنامه توسعه صادرات استان زنجان

به گفته رئیس اتاق بازرگانی زنجان، ۱۱ کشور در سال ۱۴۰۰ به‌ عنوان اهداف صادراتی و کشورهای دارای اولویت همکاری با این استان انتخاب شده اند.
به گزارش وستی پرس، 

علی یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار سایت "بازار" گفت: «برنامه عملیاتی نقشه راه تجارت خارجی استان برای سال ۱۴۰۰ از سوی اتاق تدوین‌ شده و در این میان ۱۱ کشور به‌ عنوان اهداف صادراتی و کشورهای دارای اولویت همکاری با استان زنجان انتخاب شدند».

بگفته وی این کشورها عبارتند از: روسیه، هند، آفریقای جنوبی، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان، اندونزی، عمان، ویتنام، پاکستان و بنگلادش.

او همچنین افزود: برگزاری جلسات مشترک با اتاق‌های مشترک ایران و یونان، ایران و عمان، سفر سفیر ارمنستان به زنجان و دیگر جلسات نیز در این برنامه دیده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان اضافه کرد: «استفاده از ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه در دستور کار این نقشه راه قرار دارد».

وی در ادامه اعلام داشت: «اعزام هیئت تجاری به کربلای معلی، دعوت از سفیر ازبکستان، کنیا، ویتنام و رایزن بازرگانی ترکیه در تبریز برای سفر به استان زنجان و جلسات با رایزنان اقتصادی کشورهای هدف برنامه‌ریزی شده است».

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: «اعزام یک هیئت تجاری در سطح عالی به کشور چین برای گسترش همکاری‌ها نیز از اهداف و برنامه‌های نقشه راه تجارت خارجی استان است».

یگانه فرد با اشاره به دیگر اقدامات نقشه راه گفت: «از اهداف این برنامه حفظ بازار کشورهایی است که صادرات از استان به آنها صورت می‌گیرد. مثل ترکیه، عراق و افغانستان».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1205