تاکید وزیر دفاع روسیه بر ضرورت همکاری با ایران برای حل مشکل افغانستان

وزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به مشکلات موجود در افغانستان ناشی از حضور نیروهای نظامی خارجی بر ضرورت همکاری با ایران برای حل بحران افغانستان تاکید کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت دفاع فدراسیون روسیه، سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه، روز چهارشنبه، 2 تیر، طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیت بین الملل مسکو با اشاره به بحران امنیت و ثبات در افغانستان گفت: «بدون همکاری اسلام‌آباد و تهران باز کردن "گره افغانی" امکانپذیر نیست».

شایگو افزود: «باید ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای که همه کشورهای همسایه افغانستان، از جمله پاکستان و ایران، در آن حضور دارند، بکارگرفته شود».

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اهمیت سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: «در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی نیز اقدامات لازم در راستای ارتقاء توان دفاعی اعضای سازمان، در شرایط جدید، اتخاذ خواهد شد».

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی کشورهای همجوار و سازمان‌های بین‌المللی به حوادث افغانستان، افزود: «باید پذیرفت که طی 20 سال حضور گسترده نیروهای نظامی ائتلاف غربی در این کشور آنها موفق به دستیابی به نتایج جدی در برقراری ثبات و سازماندهی ساختارهای مستحکم حکومتی نشدند».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 1038