خطیب‌زاده: آمریکا باید تضمین های لازم را برای عدم تکرار آن چه که در دوران ترامپ اتفاق افتاد بدهد

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران آنچه که در وین در حال روی دادن است به هیچ بن‌بستی نرسیده است و هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد و هدف از گفتگو بازگشت ایالات متحده به تعهدات خود، ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است.
به گزارش وستی پرس، 

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه، 24 خرداد، با اشاره به موقت بودن ماهیت کمیسیون مشترک وین گفت: «هدف آن بازگشت ایالات متحده به تعهدات خود، ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است».

وی تاکید کرد: «آنچه که در وین در حال روی دادن است به هیچ بن‌بستی نرسیده است و هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد».

بگفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران چند موضوع اساسی همچنان باقی مانده است که مذاکرات پیرامون آنها در وین درحال ادامه است.

وی با تاکید بر اینکه گفتگوها در خصوص برخی ظرائف فنی، سیاسی و اجرایی و حقوقی در حال ادامه است گفت: «من به شما اعلام می کنم که بعید است این دور مذاکرات، دور آخر باشد و برخی گمانه زنی های رسانه‌ای مقرون به صحت نیست».

خطیب‌زاده گفت: «نکته بسیار مهمی وجود دارد که ایالات متحده باید تصمیمات خود را بگیرد و بداند که در موضع برابری با ایران و ۱+۴ در این گفتگوها وجود ندارد».

وی افزود: «ایالات متحده باید بداند که طرف خاطی است و طرف نقض کننده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است و از یک موضع خاطی در این مذاکرات و در این گفتگوها حاضر شده است، به همین دلیل باید تضمین های لازم را برای عدم تکرار آن چه که در دوران ترامپ اتفاق افتاد بدهد. مسیر بازگشت آن هم کاملاً روشن است».

شناسه: 962