آنتونوف: بازدارندگی سیستماتیک روسیه خط مشی اصلی سیاست آمریکا است

محورهای اصلی مصاحبه آناتولی آنتونوف، سفیر فدراسیون روسیه در ایالات متحده آمریکا با خبرگزاری ریا نووستی در خصوص انتظارات مسکو از واشنگتن در دوران ریاست جمهوری جو بایدن.
به گزارش وستی پرس، 

آناتولی آنتونوف، سفیر فدراسیون روسیه در واشنگتن در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی ضمن اشاره به چشم انداز ملاقات روئسای جمهور دو کشور در سال جاری میلادی گفت: «در شرایط پاندمی صحبت کردن در خصوص چشم انداز از سر گیری دیدارهای حضوری، از جمله در سطوح عالی، دشوار است. معتقدیم که برنامه ریزی جدول زمان بندی تماس های سیاسی به بهبود شرایط پاندمی، امکان تامین محتوای دیدار ها و امکان گفتگو در زمان اجلاس چندجانبه بستگی خواهد داشت».

سفیر روسیه در واشنگتن با تاکید بر اینکه مسئله واکسن کرونا در آمریکا سیاسی شده است افزود: «ما آماده همکاری با آمریکا در مبارزه با پاندمی هستیم، از جمله در زمینه ساخت داروهای موثر بر ضد بیماری های عفونی».

در خصوص آینده پیمان انهدام موشک های میان برد هسته ای، آنتونوف، با اشاره به اینکه روسیه حدود یک سال است که تعهدات خود را در خصوص عدم استقرار این نوع موشک ها را رعایت می کند گفت: «پیشنهادات ما همچنان روی میز قرار دارد. اگر دولت جدید آمریکا علاقمند به جستجوی راهکارهای متقابل در خصوص مشکلات پیمان باشد ما برای چنین همکاری آمادگی داریم».

رایزنی های حضوری روسیه و آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم به دلیل شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا متوفق شده بود و سفیر روسیه در آمریکا در این خصوص گفت: «در ماه اکتبر سال 2019 میلادی به آمریکایی ها پیشنهاد دادیم که در خصوص ازسرگیری تبادل نظرات در سال 2020 فکری بکنند. اما در سال 2020 میلادی هیچ تماسی در زمینه مبارزه با تروریسم انجام نشد. امیدوار هستیم که بهبود شرایط اپیدمی امکان ازسرگیری این تماس ها را فراهم کند».

وی با اشاره به اینکه رفتار دولت بایدن در عرصه بین الملل را باید نه بر اساس اظهارات بلکه بر اساس عملکر آن قضاوت کرد، گفت: «اگر در خصوص روسیه تغییراتی صورت بگیرد، جنبه ماهوی نداشته و بیشتر جنبه جزئی خواهند داشت. بازدارندگی سیستماتیک روسیه همچنان خط مشی اصلی سیاست آمریکا است».

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به پیشنهاد روسیه برای برگزاری اجلاس سران اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: «تاریخ و محل برگزاری چنین اجلاسی هنوز مشخص نیست. امیدوار هستیم که دولت جدید آمریکا با دقت پیشنهاد روسیه را بررسی کند و اجلاس سران "پنج" به محض فراهم شدن شرایط اپیدمیک برگزار گردد».

 وی همچنین اعلام کرد که مسکو برای گفتگو با دولت جدید آمریکا در زمینه تمدید پیمان کاهش و محدودیت تسلیحات تهاجمی راهبردی آمادگی دارد و تا تاریخ 17 بهمن سال جاری شانس برای رسیدن به توافق هنوز وجود دارد.

آنتونوف در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی در خصوص تلاش های سفارتخانه روسیه در آمریکا برای برقراری ارتباط با دولت جدید آمریکا گفت: «در نظر داریم تا با همتایان آمریکایی خود در دستگاه کاخ سفید گفتگو های مداوم برقرار کنیم».

با اشاره به رایزنی های دو کشور در  خصوص سوریه سفیر روسیه گفت: «معتقد هستیم که در سوریه نظامیان کشورهای ما با هدف جلوگیری از حوادث غیرمترقبه تماس های خود را ادامه دهند».

وی افزود: «علاوه بر این بسیار مفید خواهد بود اگر بتوانیم حوزه های را مشخص کنیم که روسیه و آمریکا می توانند در آنها همکاری داشته باشند. برای مثال در زمینه کمک های بشردوستانه، بازسازی پس از جنگ، مین روبی، کمک به بازگشت آوارگان و مبارزه با تروریسم. ما آمادگی چنین همکاری را داریم البته به شرط احترام به حاکمیت سوریه»./

 

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شناسه: 68