دیدار سفیر ایران در مینسک با معاون وزیر خارجه بلاروس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مینسک در دیدار با معاون وزیر امور خارجه بلاروس در باره موضوعات دو جانبه، بین الملل و همکاری ایران و بلاروس در نهاد های بین المللی گفتگو کرد.
به گزارش وستی پرس، 

سعید یاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس روز سه شنبه، ۲۴ فروردین، با نیکلای باریسِویچ، معاون وزیر امور خارجه بلاروس دیدار و در باره موضوعات سیاسی و اقتصادی در دستور کار روابط دو جانبه بین ایران و بلاروس تبادل نظر کرد.

یاری با اشاره به اهمیت این دیدار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تصمیماتی جهت سرعت بخشیدن به همکاری های فیمابین اتخاذ گردید».

وی افزود: «هم چنین، رایزنی ها و همکاری های بین دو کشور در نهادهای بین المللی و منطقه ای را بررسی و بر ارتقاء و تحکیم این همکاری ها تاکید کردیم».

سفیر ایران در بلاروس ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز، در تاریخ ۲۲ فروردین سال جاری، بر ضرورت محکوم کردن این اقدام ماجراجویانه و بی ثبات کننده توسط اعضای جامعه بین المللی تاکید کرد.

لازم به یادآوری است که بلاروس یکی از کشورهای موسس و عضو اتحادیه اقصادی اوراسیا است که از نظر اقتصادی و صنعتی در در این اتحادیه در جایگاه دوم بعد از روسیه قرار داد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 595