تاکید یاری بر ضرورت سازماندهی و تقویت ارتباط تجار ایرانی و بلاروسی

افزایش ۸۸ درصدی صادرات ایران به بلاروس
سفیر ایران در بلاروس ضمن دیدار با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در مینسک در باره موانع و مشکلات تجارت و فعالیت اقتصادی در بلاروس و راهکارهای رفع این موانع تبادل نظر کرد.
به گزارش وستی پرس، 

سعید یاری، سفیر جمهروی اسلامی ایران در بلاروس، روز جمعه، ۳ اردیبهشت، طی مراسم افطار با جمعی از تجار و فعالین اقتصادی ایرانی در میسنک دیدار و در خصوص مسائل کاری با آنها گفتگو کرد.

یاری در صفحه اینستاگرام خود در یان خصوص نوشت: «در باره موانع و مشکلات تجارت و فعالیت اقتصادی در بلاروس و راهکارهای رفع این موانع تبادل نظر بسیار سودمند و راهگشایی داشتیم».

سفیر ایران در مسینک همچنین با اشاره به ضرورت سازماندهی و تقویت ارتباط و همبستگی جامعه تجار و فعالین اقتصادی ایرانی و بلاروسی ابراز امیدواری کرد که سفارت بتواند گام‌های موثری در جهت افزایش تجارت، سرمایه گذاری، تولید مشترک و صادرات بین ایران و بلاروس بردارد.

مطابق آمار منتشره توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات ایران به بلاروس در ۱۱ ماه اول سال ۱۳۹۹، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۸، ۸۸% افزایش نشان می‌دهد. با توجه به محدودیت‌های ناشی از ویروس کووید- ۱۹، این دستآورد درخشانی است.

وی همچنین افزود: «این موفقیت مرهون ارتباط و تعامل مستمر و سازنده بین سفارت و جامعه محترم تجار و فعالین اقتصادی ایرانی در بلاروس می‌باشد. همه تدابیر و اقدامات لازم برای تقویت این روند اتخاذ و اجرایی خواهد شد». ‌

لازم به یاداوری است بلاروس یکی از موسسین و اعضای مهم اتحادیه اقتصادی اوراسیا است. این کشور دارای صنایع سنگین و ماشین سازی قوی، بویژه در بخش صنایع، معادن و کشاورزی می باشد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 695