۷۰ هزار تُن فلفل دلمه‌ای از اصفهان به روسیه صادر شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: بیش از ۷۰ هزار تُن فلفل دلمه‌ای رنگی از ابتدای امسال تا پایان دی از استان به کشور روسیه صادر شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، احمدرضا رییس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: بیش از ۷۰ هزار تُن فلفل دلمه‌ای رنگی از ابتدای امسال تا پایان دی از استان (اصفهان) به کشور روسیه صادر شده است. این میزان فلفل دلمه‌ای رنگی در قالب چهار هزار و ۵۰۰ کانتینر از طریق مرز آستارا به روسیه صادر شده است.

وی با بیان اینکه ارزش این صادرات حدود ۷۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، تصریح کرد: این محموله‌ها با برخورداری از آزمایش‌های سازمان غذا و دارو، دارای کیفیت مناسب و کُد رهگیری مورد نیاز در مبدا تولید است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: این میزان صادرات از سطح ۹۵۰ هکتار از گلخانه‌های استان صورت گرفته است که پس از بسته‌بندی و دیگر اقدامات مورد نیاز به روسیه صادر شد.

رییس‌زاده با اشاره به تولید سالانه بالغ بر ۳۳۰ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان، اضافه کرد: حدود ۱۰۰ هزار تُن از آن به کشورهایی نظیر روسیه، امارات، عمان و عراق صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: گسترش کشت گلخانه‌ای با هدف اصلاح الگوی کشت با توجه به کمبود منابع آبی در استان، روش مناسبی برای توسعه کشاورزی قلمداد می‌شود و از سوی دیگر به‌دلیل چهار فصل بودن فعالیت و کشت از بُعد درآمدزایی و اشتغالزایی نیز مطلوب است.

تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان اصفهان ایجاد شده است که شهرستان‌های تیران و کرون، فلاورجان، خمینی‌شهر، دهاقان، مبارکه، شهرضا، شاهین‌شهر و میمه و اصفهان بیشترین سهم را دارند.

شناسه: 4183