لاوروف ادعاهای آمریکا درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی را رد کرد

وزیر امور خارجه روسیه اظهارات آمریکا در سازمان ملل درباره استفاده ادعایی روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین را "دروغ" خواند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: "برای من اهمیتی ندارد که نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در خصوص موضوع برخی پهپادهای ایرانی صحبت میکند. ما متهم به استفاده از این پهپادها برای حمله به اوکراین هستیم و قطعات آنها وجود دارد که این موضوع را به اصطلاح "اثبات" می کند. این یک دروغ است. "

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران موشک‌هایی به روسیه می‌فروشد و از آنها در اوکراین استفاده می‌شود، از چند ماه پیش منتشر شد. وی ادامه داد: "حتی قطعات آنها کشف شد." ایران به طور رسمی و علنی از طرف اوکراینی درخواست دسترسی به قطعات این موشک‌ها را کرد. این اتفاق چند ماه پیش رخ داد. دیگر کسی این اتهامات را به خاطر نمی‌آورد. تنها مدرکی از تدارکات تسلیحات مذکور، درخواست هایی از سوی ایران برای نشان دادن قطعات کشف شده وجود داشت.

در عین حال، همانطور که لاوروف خاطرنشان کرد، طرف روسی ترجیح می دهد با واقعیات عمل کند. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پایان گفت: "واقعیت هایی که هیچ کس نمی تواند پنهان کند این است که سلاح های آمریکایی، انگلیسی و اروپایی به صورت روزانه به اوکراین ارسال می شود."

شناسه: 4169