معاون وزیر امور خارجه روسیه: منتظر فعال شدن کار به روی برجام هستیم

معاون وزیر امور خارجه گفت: مسکو با توجه به تماس‌های برقرار شده بین تهران و واشنگتن، منتظر فعال شدن تلاش‌ها در زمینه احیای برجام است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد که اگر آمریکا و ایران در خصوص مسائل مربوط به توافق هسته ای با یکدیگر در تماس باشند، پس این یک لحظه مثبت است و فدراسیون روسیه منتظر تشدید فعالیت‌ها بر روی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

ریابکوف در پاسخ به سئوالی گفت: «در خصوص تماس‌های واشنگتن و تهران، می‌دانیم که این تماس‌ها از جمله با میانجیگری برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس صورت گرفته و ادامه دارد. ما بر این عقیده هستیم که اگر صحبت بر سر تفاهمات خاصی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران باشد، این یک لحظه مثبت است. و اگر واقعاً چنین باشد، باید فعالیت‌ها پیرامون احیای کامل برجام تشدید شود که مسکو برای آن آمادگی داشته و این مسئله را به همه طرفها، از جمله تهران اطلاع داده است».

این دیپلمات درباره احتمال از سرگیری مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای، یادآور شد: «تهران برای این منظور آمادگی دارد، مسکو و پکن نیز موافق چنین تصمیمی هستند، اما غرب به دلیل ملاحظاتی که بطور مستقیم به برجام ارتباط ندارد و می تواند آن را تعمیم دهد، موضع گیری دیگری اتخاذکرده است و آن را می توان ادامه تلاشها برای اعمال فشار بر کشورهای نامطلوب نامید.»

شناسه: 3948