یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۷۰۴ تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

به گفته سرپرست اداره کل گمرکات استان مرکزی، یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۷۰۴ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، علیرضا صدیقی راد، سرپرست اداره کل گمرکات استان مرکزی، روز پنجشنبه، ۸ آبان، در گفت و گو با ایرنا، گفت: «یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۷۰۴ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد».

وی افزود: «ارزش این میزان کالا ۸۴۵ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۵۲۲ دلار است که به مقصد ۸۳ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شده‌ است».

او ادامه داد: «پیلت، پروفیل و شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی، پروفیل آهنی درز جوش دار، گاز مایع، تیر برق و سازه‌های فلزی، الیاف استر مصنوعی، رول دستمال کاغذی، شیر خشک صنعتی، قوطی آلومینیومی، میلگرد، بلوریجات و ظروف شیشه‌ای، کاشی، مواد غذایی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور بوده‌ است».

سرپرست اداره کل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: «۱۳۷ هزار و ۴۴۹ تن کالا به ارزش ۴۷۵ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۸۳ دلار در این مدت به این استان وارد شده که واردات این میزان کالا به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۳ و ۳۵ درصد افزایش داشته است».

صدیقی راد کویل، شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، دانه آفتابگردان خام، انواع پودر خوراکی، پاکت آبمیوه، کپسول ژلاتینی خالی، بادام زمینی خام، انواع اسانس خوراکی، ورق فولادی، قوطی آبمیوه و مرکب چاپ را از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: «محموله‌های وارداتی استان مرکزی از مبدا ۴۹ کشور جهاد از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هنگ کنگ و هند به استان وارد شده‌ است».

صدیقی‌ راد افزود: «۷۲۲ پرونده قاچاق به ارزش یک هزار و ۳۳۰ میلیارد و ۷۳۹ میلیون و ۹۷۱ هزار ریال امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته‌ است».

سرپرست اداره کل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: «ماینر، پارچه، لوازم خانگی برقی، پوشاک، موتور سیکلت، آرایشی و بهداشتی، انواع لوازم خانگی غیر برقی، گردو و بادام، لوازم جانبی موبایل، لپ تاپ و لوازم التحریر از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت بوده‌ است».

صدیقی راد گفت: «گمرکات استان مرکزی در ۹ ماه امسال چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۶۱۱ هزار ریال درآمد ملی و استانی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۶ درصد افزایش داشته است».

وی ادامه داد: «میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت هشت هزار و ۲۰۴ میلیارد و ۲۹۱ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۹۹ درصدی داشته است».

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

شناسه: 3758