صادرات ۲۶ کیلوگرمی خاویار از سبزوار

به گفته مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار، ۲۶ کیلوگرم خاویار تولیدی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، محمدعلی اسلامی، مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار، روز یکشنبه، ۸ آبان، در جریان بازدید از یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری سبزوار به ایرنا گفت: «۲۶کیلوگرم خاویار تولیدی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر شده است».

وی افزود: «سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است».

او بیان کرد: «از ابتدای امسال علاوه بر استحصال تخم خاویار، ۲۰ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری در مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازار داخل و خارج کشور شده است».

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: «واحدهای پرورش ماهی خاویار این شهرستان در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند».

اسلامی افزود: «با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور، با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار در مرحله پایانی قرار دارد».

وی تصریح کرد: «شهرستان سبزوار با تولید سالیانه افزون بر سه هزار تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را داشته است».

گفتنی است، سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

شناسه: 3587