اعلام آمادگی ایران برای کمک در تامین امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا

امیر عبداللهیان از تحویل پیام یکی از رهبران اروپایی به همتای روس خود خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

حسیـــن امیر عبـــداللهیان وزیر خارجـــــه ج.ا.ا که به مـــسکو سفر کرده است، روز چهارشنبه، 9 شهریور، در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت: «تشکر می‌کنم از حسن استقبال وزیر خارجه روسیه. ما در جریان گفتگوها قبل از هر چیز حامل پیام یکی از رهبران اروپایی و درخواست ایشان از سید ابراهیم رییسی رییس ج.ا.ا در موضوع اوکراین بودیم و ایده‌هایی برای برقراری صلح و آرامش و توقف جنگ در اوکراین مطرح است و این ایده‌ها را با سرگئی لاوروف مطرح کردیم».

وی افزود: «ج.ا.ا تقاضای خودش را در خصوص اوکراین در عالی ترین سطح به روشنی بیان کرده است».

امیر عبداللهیان تصریح کرد: «ما در مسئله اوکراین در خصوص مسائل انسانی هم صحبت کردیم از جمله مسئله اسرا که مورد توجه جدی است و همچنین در خصوص رویدادهای اخیر در ارتباط با نیروگاه هسته ای زاپروژیا، نگرانی جامعه جهانی در این مسئله را مورد توجه قرار دادیم؛ سرگئی لاوروف به نکاتی در این مسئله و اقداماتی که مسکو برای رفع نگرانیها انجام داده است، اشاره کردند».

او خاطر نشان ساخت: «ما معتقدیم که باید برای برون رفت از این وضعیت از همه ظرفیت های موجود استفاده بشود و در این ارتباط ج.ا.ا که در موضوع هسته ای جزو یکی از کنشگران اصلی در جهان است در موضوع صلح آمیز و هسته ای برای هر گونه مساعدت و همکاری جهت برقراری امنیت در این نیروگاه هسته ای و محیط پیرامونی آن آمادگی دارد».

 


img_6867.mp4 | دانلود

شناسه: 3043