اگر تجار روس برای شرکت در نمایشگاه های تخصصی ایران سفر کنند، بدون قرارداد باز نخواهند گشت

پس از برگزاری نشست عمومی همایش "روزهای کسب و کار بین الملل استان ریازان" روسیه و سخنرانی مدعوین، کنفرانس مطبوعاتی ای برگزار شد و پرویز نعمت اف مدیر عامل شرکت توسعه تجارت سامان منطقه آزاد انزلی از ایران، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش وستی پرس، 

روز سه شنبه، 1 شهریور، پس از برگزاری نشست عمومی همایش "روزهای کسب و کار بین الملل استان ریازان" روسیه و سخنرانی مدعوین، کنفرانس مطبوعاتی ای برگزار شد که رسانه های روسیه اعم از رسانه های منطقه ای و شبکه تلوزیونی راسیا - 1 ( Russia - 1 ) با سخنرانان این نشست انجام دادند.

همچنین کنفرانس مطبوعاتی پرویز نعمت اف مدیر عامل شرکت توسعه تجارت سامان منطقه آزاد انزلی به عنوان سخنران این نشست در حاشیه ی این همایش برگزار شد که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.



سوال: لطفا نظر خود را در خصوص همایش بفرمایید؟

- در ابتدا مایلم از برگزارکنندگان این همایش فوق العاده چه از نظر سازماندهی و تدارک و چه از نظر محتوایی تشکر کنم. به هر حال، در شرایط امروزی که هم وضعیت ژئوپلیتیک و هم وضعیت ژئواکونومیک به سرعت در حال تغییر است، رصد کردن کشور و شرکایی که معلوم می شود تمایل دوستانه به روسیه دارند و می توانند در این برهه کمک کنند، بسیار مهم است.

امروز جمهوری اسلامی ایران بطور همه‌ جانبه نسبت به روسیه ابراز علاقه و دوستی می کند. این موضوع در سطح دولتی و رسمی، بخش خصوصی و رسانه ای به چشم می‌خورد. رسانه ها این روزها حتی گاهی فرصت نمی کنند همه رویدادها و تحولات در روابط روسیه و ایران را پوشش دهند.

در سطح بخش خصوصی می توانم بگویم که طی چهار ماه گذشته بیش از ده هیئت روسی به نمایندگی از کسب و کارهای متوسط و کوچک به ایران سفر کرده اند و به همین ترتیب شرکت های ایرانی نیز از روسیه بازدید کرده اند.

امروز بسیار مهم است که از این فرصتی که سال هاست دولت ها و شرکت هایی مانند ما منتظر آن بودیم به درستی استفاده شود. شرکت ما یکی از فعالان توسعه روابط بین ایران و روسیه است. امروز خود تقدیر چنین فرصتی را به ما می دهد و ما باید از آن استفاده کنیم. فرصت خوبی بوجود آمده و باید از آن بهره برد و به خود محتوای توسعه روابط دو جانبه پرداخت.

همانطور که در طول سخنرانی خود گفتم، دو مشکل وجود دارد: تسویه حساب مالی و حمل ‌و نقل، و با حل این دو مشکل، گردش تجاری روسیه و ایران به حدی می‌رسد که روسای جمهور دو کشور 4 - 5 سال پیش گفتند که حجم تجارت دو کشور نباید دو برابر و سه برابر شود، بلکه باید ده برابر شود، یعنی در کل باید به حدود 40 میلیارد دلار برسد. باور کنید اگر کانال انتقال پول ایجاد کنیم و مشکل حمل و نقل را حل کنیم، از این سطح فراتر خواهیم رفت.


سوال: بگویید آیا ایران به محصولات تولید شده در منطقه ریازان روسیه علاقه‌مند است؟

- به نظر من شرکت‌های ریازان باید برای این موضوع تلاش کنند. زیرا شما در روسیه اطلاعات کمی در مورد ایران دارید، همانطور که ما در ایران اطلاعات کمی در مورد روسیه داریم. باید برای معرفی محصولات تلاش کرد. تلاش‌ ما نمی‌تواند به تمام جمعیت ۸۰ میلیونی ایران تعمیم یابد، بنابراین به کمک شما نیاز است.

من می توانم از تجربه خودم برای شما مثال بزنم. تمام شرکت‌هایی که از روسیه به تنهایی و بدون هیچ پشتوانه‌ای به ایران آمدند و از ابتدا از یک مترجم خوب استفاده کردند و راه خود را هموار کردند، اکنون در بازار ایران مشغول به کار هستند.

بنابراین، با حمایت دولت و مقامات محلی ریازان و مرکز صادرات ریازان در سازماندهی تورهای مختلف تجاری، فکر می‌کنم اگر چنین سفر و تور تجاری را به نمایشگاه‌های تخصصی در ایران اختصاص دهید یا صرفاً یک هیئت تجاری به ایران ترتیب دهید که از مراکز تجاری و صنعتی ایران بازدید کند به شما اطمینان می‌دهم که تجار روس بدون قرارداد به خانه باز نمی‌گردند.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


اگر سفر و تور تجاری به نمایشگاه های تخصصی ایران اختصاص دهید، اطمینان میدهم که تجار روس بدون قرارداد به خانه باز نمی‌گردند | دانلود

شناسه: 3026