برزیل خواهان افزایش واردات خود از ایران است

به گفته لودمار گونسالوس دآگیارنتو، با وجود تحریم ها، ایران و برزیل می‌توانند در حوزه‌های مختلف به همکاری‌های خود ادامه دهند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت شهرداری کاشان، لودمار گونسالوس دآگیارنتو، سفیر برزیل در ج.ا.ا، روز شنبه، ۱ مرداد، در دیدار با شهردار کاشان با اشاره به پیشینه روابط میان ایران و برزیل، از برگزاری جشن ۱۲۰ سالگی ارتباط دو کشور خبر داد و گفت: «با وجود تحریم ها، ایران و برزیل می‌توانند در حوزه‌های مختلف به همکاری‌های خود ادامه دهند».

وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای مهم منطقه خواند و افزود: «با توجه به حجم بالای صادرات به ایران، به دنبال افزایش واردات از این کشور نیز هستیم».

سفیر برزیل با اشاره به ارتباط با شهرهای مختلف ایران، خواستار توسعه و تقویت همکاری‌ها و تعلاملات با خطه سیلک در حوزه‌های مورد علاقه مدیریت شهری کاشان شد.

دآگیارنتو با اشاره به جایگاه برزیل به عنوان یکی از قطب های کشاورزی جهان بیان کرد: «این جایگاه در شرایطی است که تنها از حدود ۳۰ درصد منابع و ظرفیت خود در این حوزه استفاده کرده‌ایم».

او از اعلام آمادگی کشورش برای ایجاد همکاری با شهرها و جوامع مختلف از جمله کاشان به منظور توسعه همکاری‌های کشاورزی و تجاری خبر داد.

سفیر برزیل از ایجاد روابط بین دانشگاهی و همچنین تبادلات علمی استقبال کرد و بر لزوم نزدیکی ایران و برزیل متناسب با افزایش شناخت و آگاهی از ظرفیت‌های یکدیگر تأکید کرد.

دآگیارنتو، جام جهانی فوتبال را یک فرصت در زمینه توسعه گردشگری برای ایران و شهرهایی مانند کاشان دانست و مهیا کردن زمینه‌های همکاری در این حوزه را یک گام ارزشمند قلمداد کرد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های برزیل در زمینه مدیریت پسماند و شهر هوشمند، ایجاد فرصت همکاری و انتقال تجربیات را یک اتفاق مثبت ارزیابی کرد.

سفیر برزیل در خصوص انعقاد قرارداد خواهرخواندگی، راه‌اندازی برنامه‌ همکاری مشترک را اقدامی به منظور افزایش نتایج اینگونه قراردادها خواند و تصریح کرد: این رویکرد را در شهرهایی از برزیل با دیگر شهرهای جهان نظیر تورنتو و … پیاده‌سازی و ثمرات آن را مشاهده کرده‌ایم.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2803