بودجه و اقتصاد محور مذاکرات هیات پارلمانی ایران در روسیه

رئیس و برخی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با هدف دیدار با مسئولان دومای دولتی و شورای فدراسیون روسیه و تبادل نظر در حوزه اقتصاد و بودجه به روسیه سفر کردند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به مسکو اعلام کرد که این سفر به دعوت رسمی رئیس کمیسیون مجلس دومای روسیه انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: روابط و مناسبات راهبردی ایران و روسیه موجب شده است هیات‌های دو کشور در سطوح مختلف، از جمله در سطح پارلمانی مذاکرات و رایزنی‌های منظمی داشته باشند.

حاجی بابایی، انجام فرایندهای کارشناسی در حوزه بودجه و محاسبات را از اهداف مهم این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر با روسای کمیسیون‌های بودجه مجلس دوما، شورای فدراسیون روسیه و نیز مقامات اقتصادی روسیه دیدار و رایزنی خواهیم کرد.

هیات مجلس شورای اسلامی که در ادامه رایزنی پارلمانی بین ایران و روسیه به مسکو سفر کرده است، یکشنبه با استقبال کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد فرودگاه بین المللی شرمتیووا مسکو شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، محمدمهدی مفتح، مهرداد گودرزوند چگینی، جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی، غلامحسین رضوانی و غلامحسین کرمی از اعضای برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، حاجی بابایی را در این سفر همراهی می‌کنند.

دوما، نام پارلمان کشور روسیه است که نقش مهمی در ساختار سیاسی این کشور دارد. نمایندگان «دومای دولتی» بر اساس رأی شهروندان فدراسیون روسیه به مدت پنج سال انتخاب می‌شوند.

طبق قوانین روسیه طرح یا لایحه ای که در دوما (مجلس سفلی) به تصویب نهایی برسد باید در شورای فدراسیون (مجلس سنا) نیز تایید شود و پس از امضای رئیس‌جمهور اعتبار قانونی پیدا می کند.

شورای فدراسیون روسیه ۱۷۰ سناتور از ۸۵ واحد فدرال متشکل از ۲۲ جمهوری، ۴۶ استان، ۹ سرزمین، سه شهر فدرال، چهار ناحیه خودمختار و یک ابلاست خودمختار این کشور دارد.

رئیس شورای فدراسیون پس از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، سومین مقام برتر در فدراسیون روسیه است.

شناسه: 4045