خاک جمهوری آذربایجان در هیچ سطحی جای توطئه علیه ایران نیست

به گفته سفیر ج.ا.ا در جمهوری آذربایجان، مردم ایران و آذربایجان روابطی دلی و عاطفی دارند و عامل دین، مذهب، فرهنگ و تاریخ مشترک؛ آن‌ها را به هم پیوند داده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس موسوی سفیر ج.ا.ا در جمهوری آذربایجان، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به شیطنت‌های اخیر علیه روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت: «همه می‌دانیم که برخی رژیم‌ها و دولت‌ها چه در منطقه و چه فرا منطقه، مخالف روابط گرم و برادرانه میان همسایگان به ویژه ایران و جمهوری آذربایجان هستند. آن‌ها نفع خود را در تنش دائمی میان دو همسایه برادر و مسلمان می‌دانند».

وی افزود: «خوشبختانه این هوشیاری همواره در بین مقامات عالیرتبه دو کشور وجود داشته و سعی کردند بموقع وارد عمل شوند و توطئه‌ها را خنثی کنند. مردمان ایران و آذربایجان روابطی دلی و عاطفی دارند، عامل دین و مذهب و فرهنگ و تاریخ مشترک آن‌ها را به هم پیوند داده است و همین موضوعات خوشایند برخی از جمله عوامل رژیم صهیونیستی نیست. دو کشور ایران و آذربایجان همواره به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یکدیگر احترام گذاشته اند».

سفیر ج.ا.ا در جمهوری آذربایجان با اشاره به توسعه روابط دو کشور در ماه‌های اخیر گفت: «در طول دو ماه اخیر شاهد رفت و آمد بیش از ۱۲ هیات بلند پایه میان دو کشور بودیم که برای تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی به تهران و باکو سفر کرده اند. همیشه بعد از این فعالیت‌ها برای گرم شدن روابط، منتظر اخلالگری و تخریبگری برخی عوامل ثالث بودیم و هستیم. اما دو کشور تصمیم و اراده بالای سیاسی دارند که به اخلاگری‌ها گوش ندهند».

وی با اشاره به توییت‌های فتنه جویانه‌ی سفیر رژیم صهیونیستی در باکو افزود: «سفیر رژیم صهیونیستی هم بچه است و کار‌های بچگانه می‌کند، ولی باید بداند در کجا دارد شیطنت و تفرقه افکنی می‌کند و خاک جمهوری آذربایجان در هیچ سطحی جای توطئه و شیطنت علیه ایران نیست، مطمئن هستم این موضوع بار‌ها به سفیر رژیم گوشزد شد و باز هم خواهد شد».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2798