عزیزی: متاسفانه اول آمریکایی‌ها بعد هم اروپایی‌ها متعهد به عهدی که با ایران بستند نبودند و رفتارهای خلاف شئون بین المللی از خودشان بروز دادند

به گفته عزیزی، زمانی با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مذاکراتی به نام برجام داشتیم. متاسفانه اول آمریکایی‌ها بعد هم اروپایی‌ها متعهد به عهدی که بستند و توافقاتی که داشتیم نبودند و رفتارهای خلاف شئون بین المللی که هیچگونه مقررات بین‌ المللی هم آن را پذیرا نبود از خودشان بروز دادند.
به گزارش وستی پرس، 

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با ایسنا در مورد سفر جوزف بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا به تهران گفت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت از مذاکره و گفتگو با اروپایی‌ها و سایر کشورهایی که به نوعی نیازمند مذاکره بوده روی گردان نبوده است».

وی افزود: «یک مقطعی با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مذاکراتی به نام برجام داشتیم. متاسفانه اول آمریکایی‌ها بعد هم اروپایی‌ها متعهد به عهدی که بستند و توافقاتی که داشتیم نبودند و رفتارهای خلاف شئون بین المللی که هیچگونه مقررات بین‌ المللی هم آن را پذیرا نبود از خودشان بروز دادند».

عزیزی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی علیرغم همه این رفتارهایی که دور از شئون بین المللی بود؛ بارها اعلام کرده به دلیل گفتمان قوی دینی، انقلابی، اجتماعی، سیاسی در همه ابعاد باز هم آماده هستیم و هیچ روی گردانی‌ای از مذاکره نداریم».

به گفته عزیزی چند دور مذاکره را از ابتدای دولت سیزدهم در وین انجام دادیم و توافقات به مراحل خوبی هم رسیده بود؛ باز هم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها احساس کردند که در این میز مذاکره چیزی برای عرضه ندارند‌ مجدداً به نوعی بد عهدی کردند، عقب‌ نشینی کردند و حاضر نشدند مسیر مذاکرات را تا آخر بیایند.

او خاطر نشان ساخت: «جمهوری اسلامی روی اصول خودش کاملاً ایستاده، روی منافع ملی پایبندی می‌کند و خواهد کرد».

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: «وزیر امور خارجه دستگاه دیپلماسی، مذاکره کننده ارشد ما با تعامل خوبی که با مجلس و سایر ارگان‌های نظام اسلامی دارد روی این اصول کاملا ایستادند».

عزیزی اعلام کرد: «سفر آقای جوزف بورل اگر به منظور بازگشت به همان چارچوب‌های قبلی و ابراز پشیمانی باشد؛ جمهوری اسلامی آمادگی دارد و پذیرا است، اما اگر برای زیاده خواهی و استمرار همان روحیه قلدرمآبانه آمریکایی و اروپایی باشد، حتما این پیام را از دستگاه دیپلماسی کشور و پارلمان جمهوری اسلامی گرفته و خواهد گرفت که ایران اسلامی اهل باج دادن به هیچ کدام از کشورهایی که امروز خودشان را مدافع حقوق ملتها و مدافع آزادی و مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند نبوده و نیست و نخواهد بود. لذا حضور ایشان را به فال نیک می گیریم به شرط اینکه ادامه رفتارهای قبلی را شاهد نباشیم».

او درباره دیدار خود با جوزف بورل گفت: دیدار خیلی کوتاهی با هم داشتیم. ایشان هم نظرشان این بود که آقایان آمدند و گفتند که ما آمادگی داریم به میز مذاکره و همان ریل قبلی برگردیم. مردم عزیز ما و جهان می‌داند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کسانی بودند که مذاکرات را از ریل خارج کردند. اگر می‌خواهند به ریل برگردند یه مقدار از راه بیایند، ما ببینیم داخل ریل هستند تا با آنها همراه بشویم.

وی درباره تاریخ از سرگیری مذاکرات نیز گفت: «گفتند در آینده‌ای نزدیک ولی روز و ساعت و مکان هنوز مشخص نیست».
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


عزیزی: متاسفانه اول آمریکایی‌ها بعد هم اروپایی‌ها متعهد به عهدی که با ایران بستند نبودند و رفتارهای خلاف شئون بین المللی از خودشان بروز دادند | دانلود


عزیزی: متاسفانه اول آمریکایی‌ها بعد هم اروپایی‌ها متعهد به عهدی که با ایران بستند نبودند و رفتارهای خلاف شئون بین المللی از خودشان بروز دادند | دانلود

شناسه: 2681