ایران: ایران تنها در صورتی به یک توافق خوب می رسد که تامین کننده منافع اقتصادی کشور به صورت پایدار و قابل اتکاء باشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران در خصوص روند مذاکرات جاری وین گفتگو و رایزنی کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، روز شنبه، ۱۶ بهمن، در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص روند مذاکرات جاری وین گفتگو و رایزنی کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مذاکرات در برهه زمانی مهمی قرار دارد، اظهار داشت انتظار این است همه طرف ها با یک دستور کار مشخص و در راستای رسیدن به توافق به وین بیایند و آماده اتخاذ تصمیم های سیاسی باشند.

امیر عبداللهیان نیز در این‌ گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاشهای جوزپ بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا در جهت هماهنگ کردن مذاکرات اظهار داشت: «از زمان گفتگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی سازد».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: «ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم».

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت: «متاسفانه برجام در سالهای اخیر منافع اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می رسیم که تامین کننده منافع اقتصادی ما به صورت پایدار و قابل اتکاء باشد».

امیر عبداللهیان در پایان بار دیگر خاطر نشان کرد: «ایران برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در ارتباط مستمر و نزدیک خواهد بود».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2160