بازدید رییسی از بندر کاسپین

رییسی در بازدید از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین از نزدیک در جریان ظرفیت‌ ها و مزیت‌ های توسعه این بندر قرار گرفت.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران، روز جمعه، ۸ بهمن، هنگام بازدید از اسکله بندر کاسپین با گزارش وزیر راه و شهرسازی و مسئولین بندر کاسپین در جریان روند احداث اسکله‌ های جدید در این بندر و نیز آخرین وضعیت اتصال خط آهن قزوین - رشت - انزلی قرار گرفت.

در این بازدید همچنین گزارشی از مزیت‌ های صادراتی و ترانزیت دریایی اسکله بندر کاسپین ارائه شد. بندر کاسپین از بنادر نسل سوم و پیشرفته شمال کشور است که امکان پهلوگیری کشتی‌ های بزرگ در آن وجود دارد. بر اساس گزارش ارائه شده تکمیل این بندر سهم زیادی در اشتغال و رونق اقتصادی و تجاری در استان خواهد داشت.

همچنین سید ابراهیم رییسی در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین - رشت - انزلی با اشاره به مزیت‌ های اقتصادی پروسه اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی و اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب بر ضرورت تسریع در تکمیل این کریدور ریلی تاکید کرد و گفت: «تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌ های انتقال کالا را کاهش دهد».

رئیس جمهور ایران خاطر نشان کرد: «تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای ایران و نیز کشور های همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی - منطقه‌ ای نامید».

گفتنی است پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان ادامه طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی از سال ۹۸ شروع شده است.

راه آهن رشت - کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است که در ۲ قطعه اجرایی می شود. قطعه نخست مسیر ریلی به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه دوم ۱۸ کیلومتر است.

لازم به ذکر است راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی ایران به خلیج فارس، آب‌ های آزاد بین‌ المللی و دیگر کشور های همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2101