خاندوزی: اولین ثمره اقتصادی سفر رئیسی به روسیه به بار نشست

به گفته خاندوزی، اولین ثمره اقتصادی سفر رئیس جمهور به روسیه به بار نشست. نامه رسمی روسیه به وزارت اقتصاد ارسال شد مبنی بر اینکه اولین بخش خط اعتباری برای ساخت نیروگاه سیریک تخصیص داده شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، روز جمعه، ۸ بهمن، در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران گفت: «افزایش ملموس صادرات نفت و تأمین ارز کالا های اساسی از توفیقات دولت است. برخی آقایان رفع مشکلات صادرات را منوط به توافق هسته‌ ای مشروط کرده بودند اما دولت سیزدهم با سیاست‌ های اقتصاد مقاوم و تعامل با کشور های دوست و همسو دستاورد های بزرگی در حوزه تجارت خارجی و امنیت اقتصادی به دست آورد. فروش نفت و میعانات کشور نسبت به ماه آخر دولت قبل بیش از ۴۰ درصد رشد کرده است».

خاندوزی افزود: «یکی از اقدامات اصلی در شرایط تحریم افزایش صادرات نفت بود. در حالی که هنوز توافقی نشده است فروش نفت و میعانات نسبت به آخرین ماه فعالیت دولت سیزدهم ۴۰ درصد رشد داشت که نشان‌ دهنده رویکرد فعالانه در شرایط سخت است. دولت سیزدهم معیشت مردم را به توافق با قدرت‌ ها گره نزده است».

وی گفت: «در عین حال رویکرد منطقه‌ گرایی و سیاست همسایگی دولت در حال ثمر دادن است. با فاصله کمی نسبت به سفر رئیس جمهوری به روسیه، اولین ثمره اقتصادی این سفر به بار نشست. نامه رسمی روسیه به وزارت اقتصاد ارسال شد مبنی بر اینکه اولین بخش خط اعتباری برای ساخت نیروگاه سیریک تخصیص داده شده است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2094