معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر: طی دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام می شود

به گفته معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر، طی دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام می شود و اعتبار ۳۰۰ میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار نیز جذب خواهد شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر، روز جمعه، 3 دی، با اشاره به نقش پروژه راه آهن چابهار - زاهدان در تقویت بندر چابهار و توسعه سیستان و بلوچستان، اتصال ریلی این بندر را یکی از اولویت های سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: «طی دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام می شود و اعتبار ۳۰۰ میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار نیز جذب خواهد شد».

وی با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی این بندر، خاطر نشان کرد: «در حال حاضر کمتر از ۳ میلیون تن از ۱۵ میلیون تن ظرفیت بندر چابهار استفاده می شود لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا میزان فعالیت این بندر افزایش پیدا کند».

معاون وزیر راه درباره اقدامات انجام شده در توسعه بندر چابهار، خاطر نشان کرد: «اقدامات بزرگی انجام شده و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه دولت سیزدهم آغاز شده است».

صفایی با اشاره به تاکید و سیاست دولت سیزدهم بر توسعه روابط با همسایگان، عنوان کرد: «باید ارتباط با کشور های غرب آسیا از جمله هند، عمان و شرق دریای خزر و روسیه را گسترش دهیم».

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره برداری برسد، افزود: «ایجاد اشتغال برای مردم کم توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم توجهی به محور شرق باید جبران شود».

صفایی در ادامه افزود: «حضور هندی ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشور های همسایه و CIS می تواند به رونق چابهار کمک کند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1910