افزایش ۱۲ درصدی صادرات آبزیان در سه ماهه نخست سال جاری 

به گفته مسئول سازمان شیلات ایران، در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۸ هزار تن انواع آبزیان و 85 تن انواع ماهیان زینتی از ایران به کشورهای خارجی صادر شده است که نشان‌ دهنده رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عیسی گلشاهی، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در مصاحبه با این پایگاه گفت: «بیش از ۲۸ هزار تن انواع آبزیان در سه ماهه نخست امسال صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد به لحاظ وزنی و ۹ درصد از نظر ارزشی افزایش نشان می دهد».

گلشاهی با بیان این که صادرات تون ماهیان به طور عمده به کشور های عمان و امارات انجام می شود، گفت: «مقداری صادرات آزمایشی تون ماهیان به ژاپن هم داشته ایم و با توجه به تغییر روش صید و راه اندازی واحد های عمل آوری برای ایجاد ارزش افزوده تلاش می کنیم صادرات به این کشور در ابعاد تجاری صورت گیرد».

گلشاهی همچنین در خصوص صادرات ماهیان زینتی نیز گفت: «در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲ میلیون دلار صادرات ۸۵ تن انواع ماهیان زینتی، به بازار کشورهایی همچون عراق، ترکیه و اروپا صورت گرفته که به لحاظ وزنی ۶۰۸ درصد و از نظر ارزشی ۲۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد داشته است».

وی با اشاره به صادرات کنسرو های ماهی نیز گفت: «در سه ماهه نخست امسال ۱۶۵ تن انواع کنسرو ماهی صادر شده که به لحاظ وزنی نزدیک به ۱۰ درصد کاهش داشته است».

به گفته گلشاهی طی دو سال اخیر تلاش های اتحادیه تولید و تجارت آبزیان و بخش غیر دولتی موجب شد، بازار های کشورهایی مانند عمان و مالزی به بازار صادراتی هدف ایران افزوده شود.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


افزایش ۱۲ درصدی صادرات آبزیان در سه ماهه نخست سال جاری | دانلود

شناسه: 1351