برنامه کاری وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک

حسین امیر عبداللهیان از برنامه کاری پر دیدار خود در نیویورک خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز سه شنبه، 30 شهریور در صفحه شخصی خود در توییتر در مورد برنامه کاری پر دیدار خود در نیویورک نوشت: «‏برای شرکت در ۷۶ امین نشست سالانه مجمع عمومی UN بمدت ۴ روز در نیویورک خواهم بود».

وی افزود: «دیدار های جداگانه با دبیر کل و رئیس مجمع عمومی UN، جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی EU و دیدار های دوجانبه با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در برنامه کاری ام قرار دارد».

همچنین امیر عبداللهیان پس از ورود به نیویورک در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: «همکارانم در نمایندگی ایران در سازمان ملل، حدود پنجاه ملاقات و جلسه و شرکت در نشست‌ های مختلف را تدارک دیده اند».

امیر عبداللهیان افزود: «امیدوارم با استفاده از فرصتی که پیش آمده بتوانیم در راستای سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند دولت سیزدهم در تنظیم و توسعه روابط خارجی با همه مناطق جهان و کشور‌ های هدف گذاری شده، مشورت‌ ها و گفتگو‌هایی را با همتایان داشته باشیم».

وزیر امور خارجه گفت: «از جمله موضوعاتی که در دستور کار بوده، نگاه به اولویت آسیا و همسایگان، همچنین تمرکز بر سیاست خارجی متوازن و تعامل با همه کشور‌ های جهان است».

گفتنی است، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز سه شنبه شب به وقت تهران به طور ویدیویی در مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


برنامه کاری وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک | دانلود

شناسه: 1571