دوربین های نظارتی ایران با آژانس کما فی السابق برقرار است و فقط دوربین‌ های برجامی فعال نیستند

به گفته اسلامی در عملیات اخیر تروریستی در برخی جاها تعدادی از دوربین‌ های آژانس آسیب دید که شامل دوربین‌ های پادمانی نیز بود و منجر به گزارش مخرب شد که دیدار با گروسی به موجب ابهام زدایی انجام شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، روز چهارشنبه، 24 شهریور، در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران درباره دوربین‌ های مستقر آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی گفت: «طبق مقررات آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و پادمان، در تعداد بسیاری از فرآیند ها دوربین‌ های آژانس وجود دارد و این تداوم دانش و آگاهی از فرآیند‌ های هسته‌ ای در کل جهان صورت می‌گیرد و شامل حال ما هم می‌شود و از روز نخست بوده و الان هم هست».

وی ادامه داد: «افزون بر تعهداتی که طبق پادمان بر عهده ایران است و مکلف هستیم این شفاف سازی را انجام دهیم، تعدادی از دوربین متاثر از تفاهم برجام نصب شده بود که با توجه به این‌ که طرف‌ های مقابل هیچ کدام به تعهداتشان پایبند نبود، دیگر ضرورتی وجود نداشته که آن دوربین‌ ها و نظارت‌ ها برای جایی که طرف مقابل تعهداتش را انجام نداده است، وجود داشته باشد».

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: «در عملیات اخیر تروریستی در برخی جاها تعدادی از این دوربین‌ ها آسیب دیده بود که شامل دوربین‌ های پادمانی هم بود و این‌ ها به دو گزارش فوق العاده سختگیرانه و مخرب منجر شد و ما برای رفع ابهام و شفاف سازی، همین ملاقات و دیدار با (گروسی) گام اولیه‌ ای بود که از ابهام زایی و ایجاد اشکال در روند اجرایی برنامه‌ های هسته‌ ای کشور جلوگیری کنیم».

اسلامی ادامه داد: «مطمئن هستیم با دستاوردی که در این مرحله داشتیم، به یاری خدا این را به گونه‌ ای مدیریت خواهیم کرد که اولا هیچ ابهامی برای برنامه‌ های هسته‌ ای ایران که کاملا صلح آمیز و مطابق مقررات است برای آژانس به وجود نیاید و ثانیا تعهدات برجامی که طبق قانون مجلس ادامه پیدا نمی‌کند، متاثر از قانون آنها را ادامه ندهیم و به قانون اقدام راهبردی مقید باشیم».

وی ضمن تایید سفر خود به وین گفت: «هفته آینده نشست عمومی سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود و به یاری خدا در آن شرکت خواهیم کرد».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام


 


دوربین های نظارتی ایران با آژانس کما فی السابق برقرار است و فقط دوربین‌های برجامی فعال نیستند | دانلود

شناسه: 1538