خطیب زاده: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دست دوستی خودش را از عربستان سعودی دریغ نکرده است

به گفته خطیب زاده هیچ بن‌ بستی میان دو کشور ایران و عربستان سعودی نیست که قابل حل نباشد و تنها اراده سیاسی و اقدام در دو پایتخت می تواند به حل و فصل این موضوعات کمک کند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز دوشنبه، ۸ شهریور، در خصوص مذاکره ایران و عربستان در حاشیه اجلاس بغداد گفت: «عربستان همسایه ما در این منطقه است. ما و عربستان نقاط اشتراک بسیار زیادی برای صلح و ثبات منطقه داریم». 

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دست دوستی خودش را از عربستان سعودی دریغ نکرده است. هر زمانی که در عربستان سعودی این اراده درش پیدا شده که به ساز و کار های منطقه‌ای و دوجانبه فکر کند، با روی باز جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد». 

به گفته خطیب زاده هیچ بن‌ بستی میان دو کشور بزرگ در این منطقه نیست که قابل حل نباشد. تنها اراده سیاسی و اقدام در دو پایتخت می تواند به حل و فصل این موضوعات کمک کند.

خطیب زاده افزود: «بیش از آن گفتگو هایی که قبلاً در بغداد صورت گرفته، گفتگویی صورت نگرفته است و ما شاهد گفتگوی جدیدی در بغداد نبوده ایم».
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


خطیب زاده: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دست دوستی خودش را از عربستان سعودی دریغ نکرده است | دانلود

شناسه: 1430